Wednesday, July 9, 2008

Koleksi musim panas

JANGAN salah anggap. Ini bukan Mimi. Saya juga bukan seorang stalker yg mengekori wanita dari belakang. Saya ingin cerita ttg fesyen.

Gaya ini sudah lama tapi masih popular. Gaun dari fabrik kain batik ini mungkin telah wujud sejak kedatangan org2 jawa ke Tanah Melayu utk menjual sate dan menjadi wakil rakyat. Ada juga yg telah menulis blog. (jgn klik nanti menyesal)

Gaun ini mudah dipakai kemana². Boleh diekjas mengikut tubuh badan si pemakai. Sesuai utk majlis borak² bersama isteri ketua kampung atau aktiviti sidai baju di ampaian. Berapa kosnya saya kurang pasti. Bracelet tu berapa harganya? payung itu percuma dgn belian gincu Avon kah? Selipar? Minta bantuan dari minah² ranggi utk komen.

Oh ya...jika tiba2 dilanggar motokar dan meninggal dunia, gaun ini sangat membantu.

Tak perlu risau utk cari kain.

9 comments:

Melanies_rockstar said...

masih belom terlambat saya mengucapkan ucapan hapi birthday.tahniah juga kerana blog anda brkembang pesat.anda adalah pemblog kategori kelakar maha hebat.

yoshz said...

Terima kaseh di atas ucapan bday dan komen anda. saya telah menyupport blog saudari dari awal tahun. sila rasa terhutang budi.

xrajunax said...

itu sepsi taw!

yoshz said...

itu u panggil sepsi?
eehh....simpang pulai 44, mak tak hingggiiinnn!!
nyah, u cuba la...

Rabia said...

huhu...saperlah mangsa ko ni bro?

yoshz said...

rabia, ini mak besah baru balik hantar cucu pergi Taska.
Oh lupa, gambar ini dipungut dari Galeri anak2 kota.
mampos aku kalau tak bagi kredit, nanti dituduh plagiat.

eija maskulin said...

masalahnya, mmg x turn on kalo kita berkemban... berkemban mmg fesyen tradisi asia... bukan je kepulauan nusantara tp org² di siam jgk berkemban.. hehehe ;p

yoshz said...

eija,

siapa kata tak turn on? ini adalah jenis korset terawal yg dicipta.
dan dipopularkan oleh puteri gunung ledang.

Anonymous said...

x baik tau budak comel umph

*pinkgurl*