Tuesday, July 8, 2008

Resipi sirap bandung


TEKAK saya haus. Tiba2 rasa nak minum air bandung. Di sini saya perturunkan resipi air bandung yg saya kutip dari majalah 'Memasak Bersama Pelakon.
Air Bandung Jehan:
1. Segelas air sejuk
2. Sirap secukop rasa
3. Susu cap junjung (Awas, ini produk Blelanda)
4. Sepenuh keyakinan
Satu masalah, saya takda susu cap junjung.Memang tak pernah beli pun. Nasib baik saya pandai mcm Prison Break. Dekat dapur ada creamer McD. Ntah dari zaman bila punya saya simpan. Saya ambil dan masukkan ke dalam air sirap. Kacau hingga sebati. Air akan bertukar dari merah kepada pink. Tekak mula rasa terliur. Ttitis² air bandung mula terbentuk di sekitar cawan.
Terlalu dahaga, saya teguk dgn lahap sekali.
Sekali dia punya rasa perrgggggghhhh....macam gampang.
Fakta sains: susu tepung tak larut dgn air sejuk. jgn jadi bodoh.

4 comments:

elina jolie said...

agak bijak juga en yoshz nih.

bukankah en yoshz mengambil subjek fizik dulu sebagai prasyarat untuk menjadi jurutera?

;)

yoshz said...

Fizik mana belajar air bandung....
lagipun chemical property susu tepung dgn susu pekat manis bukankah sama?

aRe You? said...

mau resepi baru ah?
nama air : air mata janda
kandungan air : sirap,susu,kopi,ais,air mineral

p/s:btul2 nih..bkn memain.kat uncle don's hartamas ade :)) x caye g ah beli n rase

yoshz said...

Sirap, susu, kopi, air mineral?
ape punye mocktail ni?
ok nanti bila2 kalau saya ke hartamas saya cuba.

p/s: kalau belum ada boifren, call saya.