Wednesday, August 20, 2008

Misteri ampaian puaka

"SEKOLAH kamu ni byk hantu!!" Begitulah kata² pakcik yg kerja dining hall sekolah kami. Pakcik ini sangat misterius. Tiada siapa tahu namanya. Mukanya bengis, badannya beginiii...giginya panjang². Bibir terkeluar, banyak bulu kat tangan. Jadi, kami panggil dia Pakcik Beruk. "Kamu jaga² kalau keluar malam..." begitulah pesanan Pakcik Beruk sebelum beliau berlalu pergi. Tba² shj beliau ghaib dari pandangan kami bertiga. Pergi belakang mop lantai.

Saya, kawan saya dgn kawan saya seorang lagi menganga. Kawan saya berdua tu tentu terima ajer kata² Pakcik Beruk tu. Ketika itu saya fikir, adakah mengemop terlampau kerap boleh mengubah manusia menjadi beruk? Tapi memang benar, sekolah kami sekolah lama. Dulu mandi pun kena ambik air perigi..(ckp bohong, saja ajuk ckp org2 tua) Sekolah kami juga bekas tempat askar Jepun pancung org. Sama seperti sekolah Mimi, sekolah Basri, sekolah Idrul dan beribu² sekolah org lain. Apa daa??

Ada juga abg senior yg kata, mlm² dekat ampaian belakang, ada hantu anjing berkepala manusia. Budak² lain semua gigit jari, carik yasin taruk bawah bantal. Saya mengekeh tahan gelak. Hodoh betul, anjing kepala org. Ada misai tak? Rambut belah tepi? Apa dia buat kat ampaian? sidai baju sekolah? dia sidai baju guna mulut ke mcm Lessie? Kah kah kah...

Sikiiittt punnn saya tak ambikkkk potttttt!!!!!!!!!!!!!

Mlm tu masa tengah prep malam, saya bosan. Nama mak bapak semua dah habis kutuk, cikgu semua dah maki hamun, bangku, meja semua dah conteng. Sikit pun tak kesian. Idea baik, keluar malam! Pekena nasi goreng seringgit! Saya ajak kawan saya. Dia ckp dia takut hantu anjing. Saya ambil kertas, lukis gambar hantu tu. Terus dia gelak gao². Haha.

Kami balik asrama. Dia blok lain, saya blok lain. Jalan shortcut boleh lalu ampaian. Tapi saya ikut jln jauh sikit. Ustaz cakap, lalu bawah ampaian ilmu tak masuk. Lgpun, bau kepam kat ampaian waktu mlm. Sebab tu kalau basuh baju mlm, saya tak sangkut kat ampaian. Nanti bau kepam melekat dekat seluar sekolah. Saya sangkut kat tepi katil ajer..

Sampai dorm saya, gelap, takde org. Semua pergi prep. Lampu saya tak bukak, nanti warden nampak, kantoi pulak. Masa saya tunduk berlutut nak pakai kasut Converse, saya nampak kaki seseorang depan mata saya. Dia pakai kasut kulit. Siaall!! Warden ker?? Perlahan² saya angkat kepala nak tgk siapa. Kantoi la aku ni...

Pergggghhhh!!!!....Kaki org tergantung - gantung!! Tanpa badaaaannn!!!! Masya allahhh!!



Tips: jgn gantung seluar sekolah betul² atas kasut tepi katil. Ia boleh mengakibatkan radang paru² dan serangan sawan. Pesakit dilaporkan meracau² di asrama tanpa sebab..

p/s: penat siut tulis entri pjg². Dah, saya nak rehat 4 hari...

30 comments:

Rajuna said...

oi oi...
rambut belah tepi adalah melambang seorang lelaki yang jujur dan setia dalam percintaan!

Qaseh.Darwisy said...

haha..menda la ko ni..nama mak bapak pun ko nk kutuk ke..hish..mmg otai la ko ni kat skolah??

hajime said...

nasi goreng seteng yoshz!
seteng!

yoshz said...

rajuna,
benar. tambah2 lagi kalau pakai tancho.tergoda mimi i...kuhik kuhik

qaseh,
sangat otai kayy..berani la abg2 senior tu nak tempik2 saya, sekali saya ambik seterika panas...
gosok baju diorang
haish...malang~

hajime,
tau. tp nanti org tak paham..
begitu susah~

poyotito's said...

entri macam pukimak.
komen balik pukimak.

keseluruhan saya bagi A.

betul berorientasikan pukimak blog lu nih.

ah!otai apekebendenye..
duk kena ragging je.

Kikuri-hime said...

Waaa.. tula bahana nye fly malam2. org suruh prep u pg fly...Malang siut waden u.

P/S-
Mase i jd waden dolu, kat aspuri ade green lady. Suka jengok girls kat tingkap malam... Psatu suka ajuk org bc yassin....

sultan said...

kat awal entri aku igt ko cam brani. rupanye takot gak kat antu tu. haha...

yoshz said...

poyotito,
mencarut yerr? haipp!!
[goyang2 jari telunjuk]
pokem pun pokem la janji ko bagi 'A'.

kikuri,
Uikss? Sekolah mana ni? seems that semua sekolah ada green lady jerr..

sultan,
Mana aku takut daa...tak ke gelabah tgk kaki takde badan? setakat antu anjing tu aku sepak jer..

l.i.f.e said...

hahahahaha!
macam setan! dah la aku sakit tekak. nak tercabut tekak aku gelak tau tak!

komen2 lagi macam setan dabel setan :))

pstt...green lady ada dimana2 saja yg bernama asrama kut

rahimin idris said...

laaa, kenapa tulis panjang2 kalau penat. apa kata kalau semua blogger mogok kenyang?!!

anak jani said...

"adakah mengemop terlampau kerap boleh mengubah manusia menjadi beruk?" --> ayat nih yg paling klakar jahanam skali...i literally tahan gelak sampai menitik air mata...shit shit...

lagi satu --> "Hodoh betul, anjing kepala org. Ada misai tak? Rambut belah tepi? Apa dia buat kat ampaian? sidai baju sekolah? dia sidai baju guna mulut ke mcm Lessie?" weih fak lah weih...nih dah tahap leh mencarut mmkkaayy sbb takleh terima sangat tahap imaginasi u nih...

sib baik i dah dengar dah criter nih...if tak, seram gak memula...pastuh bila dah dengar ending, dem lah weih...mmg manyak babi punya ending lah...ahaks...

komen2 utk entri nih juga adalah yg paling klakar setakat ini.

btw, skolah mimi takda jumpa askar jepun. dia ckp time lunch tadi kat kfc ampang park. ;)

mahata said...

pakcik beruk yang misterius, bersama budak retard bernama atan, jalan bersama-sama...

ABALMMM!!! NAK ITUT!!!
*lidah terkeluar*

saya seorang ipah 1 said...

entri macam pukimak.
komen balik pukimak. (copy paste ayat poyotito's )
tak sangka entri ngan komen ko bebrbentuk kemaluan seorang emak... aku tak nampak pun bentuk 2?? kenapa ko tak buat
entri macam puki gadis cantik..
komen macam puki gadis cantik...
mgkn ko dapat hits yg lagi tggi

man_helang said...

ko punya cite seram2 komidi...kalau jual kat mamat khalid gerenti sold out...leh jd zombi kg pisang dua...ha ha

Dzulkarnain Mohamad said...

adoih la..anjing kepala orang..
ni kes werewolf blum sempat abih bertukar bulan dah gelap la ni..
hahaha..

shahril mohammad said...

green lady tu ape kikuri-sensei? yoshz-kun? adik beradik lady finger ke?

yoshz said...

life,
lain kali sebelum baca pakai anak tekak palsu dulu.tercabut pun tadahal.kikuri ngan anak jani pun ada cerita green lady jugak. aku rasa ini konspirasi kementrian pendidikan utk menyemai kesedaran alam sekitar.

rahimin,
Ok set. Kita start bulan puasa nanti.Asal lapar je kita berbuka. Tanda protes bloggers yg tak pernah dapat gaji.

anak jani,
tapi sekolah mimi ada green lady kan? kalau bos u nampak u nangis depan pc mesti dia ingat u stress byk kerja.haha.senang naik pangkat camni.Komen kelakar? haha. si Qaseh tu mmg funny.die ada jual binatang.cuba cek blog dia..

mahata,
tu anak pakcik Beruk ker? bukan dia anak Pakcik Bodoh? jimatak!
forgot nehh..

ipah,
jgn mencarut dohh..nanti dekat neraka tuhan potong lidah kau.Haha!
kalau ko nak pu## gadis cantik, nah!
Y
Guna imaginasi anda..

man helang,
ah taknak. nanti apek tak pun yasin yg ambil watak yoshz. Mah tak hinginn....ambil la Hans Isaac ker.Baru sama maa...

dzul,
apa cerita perbincangan anime kita? sudah stop kaa? Haha..
bolehn sambung kat budakyangbijak.
Cuba kau selidik mana tahu ada org experience jumpe hantu ni. nak jugak aku tau rupa bentuk sebenar dia.tangkap kalu, kita main baling frisbee sepam.

yoshz said...

shahril,
sekolah aku pun ader, tapi aku lupa cerita dia. Boleh tanya kikuri, life or anak jani. Maybe gadis utk kempen 'Cintai alam sekitar' yg dibiayai Najib tun razak.Heh, sah2 mongolian..

redza said...

ko nih banyak baca mastika ngan Perintis aa

S.YanaZ said...

Yoshz,
pakcik beruk baca blog lu.
Dia rasa terharu yg amatz sbb namanya diabadikan di sini...

Pakcik beruk ckp kalau lu cuti rehat kepenatan 4 hari, dia akan culik Mimi...

Hanim said...

Yosh,

Saya pon pernah kena camni. Mak suruh tutup tingkap malam2. Kena pulak masa tu tgh syok layan novel seram tapi mak paksa jugak pi tutup tingkap dapur. Tgh2 tutup tingkap tu ternampak tali timba kat perigi bergerak naik sendiri. Apa lagi, terus histeria kejap. Rupa-rupanya laki sepupu saya yg mandi kat perigi tapi saya tak nampak orangnya sebab dia kulit gelap. hahahaha

Kikuri-hime said...

Aku raselaaa... GREEN LADY tu mesti urban legend. Sbb hampir sumer sekolah yg ade hostel pnah dgr kes ni. Naek cuti kang aku tanye kat students citer yg sebenornye...

Iz said...

kat sekolah aku dulu ade orang kenit dok kat dalam lubang yg agak besar mcm lubang arnab tu.. pastu dengar2 cite, ade gak antu jepun kerkawad malam-malam sambil pegang kepala sendiri ala-ala pegang helmet.. eee.. tapi dedua entiti ni aku tak penah jumpe sbb aku tak dok hostel hehehee

aRe You? said...

nampak nye sume skola asrama ade cite antu..
i rase warden saje wat cite sbb xnak student ponteng prep :))

yoshz said...

redza,
Ahahah. Itu hobi dulu2 masa baru habis sekolah duk umah tak buat aper.Mungkin betul jugak ada terpengaruh sikit. Eh, mana ada citer pakcik beruk dlm perintis!!

s.yanaz,
ahaks. Kalau pakcik beruk terharu, dia mesti mencurah2 air mata. Tak pasal² dia yg kena mop balik lantai tu. Nak culik Mimi? jgn harap! Pakcik beruk tau aku takde duit.

hanim,
Suruh dia pakai krim pemutih Garnier! Lekas! Lekas! Hahaha. Lawak cerita kamu ni. tapi ape jadah dia mandi mlm2?

kikuri,
pls interrogate semua budak2 yg mengaku pernah nampak. bawak lie detector sekali. nanti tulis hasil penyiasatan anda. Jgn lupa panggil wartawan mastika yg nama dia shahrom ke aper..

Iz,
Hahahaha! Ni lagi satu hantu lawak. Ape org kenit tu buat dlm lubang? Dia ingat dia comel mcm arnab? telinga panjang? gigi dua kat depan? mlm2 curi lobak makan tepi asrama? kalau jumpa dia mana2, sila libas kepala dia dgn raket tenis.hantu kawad jepun tu mmg standard byk sekolah. Saya meragui cerita ini kerana mmg susah utk berkawad tanpa kepala.Bila "ke kanan pusing!" bersepah sepah la hantu tu berpusing, tak tahu mana arah.

are you,
tak mungkin. pasal warden saya pun tak berani keluar mlm beli popia SS Ali. takkan dia sendiri buat cerita, dia sendiri takut.Ah, watdehel, keluar mlm jugak..

Marjerin said...

hahahaha...kesian

Qaseh.Darwisy said...

yoshz,
ko wat biz ape eh??

Princess Liyana said...

huhu lamanye nak berehat:)ahaks..

apsal smua cite pasal hantu ni..hoho

yoshz said...

marjerin,
T__T' demm...

qaseh,
Aku buat prepaid, insurans dan juga trust fund. Kalau berminat bagi emel nanti aku emelkan risalah² berkaitan.

princess liyana,
ni mogok kenyang yg dimulakan oleh rahimin. sbg tanda protes terhadap layanan kerajaan terhadap bloggers. mau join? cerita hantu mungkin psl sekarang adalah musim 'Hungry ghost' yg disambut oleh org² Cina.

Anonymous said...

Potong.......sedap-sedap baca...tetiba seluar je,penat je baca, concentrate, fokus.....aaarrrr tension.- mamapower...leeer