Thursday, September 25, 2008

15 facts

Huh? Kena tag? alah..

OK. Mari berkenalan dgn encik Yoshz.



1. ini blog mulanya ingat nak buat kisah² gothik, bunuh diri dan darah darah. Tu pasal la tajuk dia macam tu. Tapi akhirnya jadi satu blog yg gila cincai boncai. Motipppp?

2. tak berapa suka main boling. Baling, pin jatuh, pin tersusun balik. Baling, pin jatuh, pin tersusun semula. Baling, longkang, pin semua tegak. Ulang semula. Longkang.
Entah apa entah yg seronok. Benda yg sama ajer. Tapi kalau saya terer sikit, mungkin persepsi saya akan bertukar. Agaknya..


3. Selain kumpulan Vengaboys, saya adalah peminat setia kumpulan Metallica. Saya suka kesemua lagu mereka kecuali Sad But True walaupun itu antara lagu mereka yg paling top.
Yeah I know, it's sad... but true....

4. Suka isi minyak Shell. Tapi, kdg2 saya isi BHP atau Mobil. Pasal kesian kat diorang. Mcm takde org yg pakai aje...

5. Tak suka org yg naik lif berenti satu tingkat jer. Pemalas betul..

6. Suka makan daging. Tak faham kenapa org jadi vegetarian. Sedap woh....

7. Tak bagi sedekah kat org buta yg dipimpin oleh org tak buta. Kalau yang dtg seorang, saya akan bagi tanpa banyak bunyi.

8. masa sekolah dulu paling benci kalau cikgu bagi kad Jogathon. malas betul nak pergi mintak2 duit ni. Anak penghulu tu selamba jer menang kutipan terbanyak. Dapat basikal.

9. pernah fobia berak mlm pasal takut ada tangan keluar cakar punggung. Sekarang dah OK.

10. sangat mencintai dinaso. pernah bekerja di Dinotrek. Tugas saya adalah memberi makan t-Rex dan mengajar beliau menggosok gigi. Hampeh betul..

11. pernah ditampar cekgu akibat membuat karangan yg maha kontroversial. Kalah Erra Fazira. Akibatnya, cermin mata patah dua dan duit terbang 140. Tapi sikit pun tak menyesal..

12. pernah hampir lemas ketika main buaya-buaya di sungai dengan kakak saya. Nasib baik laki Puan Jenab menyelamatkan keadaan. (eh, this really sounds like sum blogger hmmm..)


13. Saya tidak ketagihan Facebook.


14. Tak lama lagi entri blog yg paling popular adalah semuanya pasal Selamat Hari Raya lah, maaf zahir batin la, ketupat di dapur, jari disusun ampun dipinta dan segala benda lah. Ya. Saya pasti. saya yakin.

15. Saya tulis ini sambil berbuka depan pc ofis. Amacam? ada ciri bakal suami yg gigih tak?

47 comments:

shahril mohammad said...

ya.
aku ingat lagi ko ber t-shirt dinotrek. gila sombong aku ingat budak2 dinotrek. tapi rupanya 2x5 jugak. haha

shahril mohammad said...

eh. i orang pertama.
dan juga kedua.

haha

yoshz said...

hey...budak dino cool mmmkayy...
Bukan mcm budak VS. haha...
Eh, engkau budak aper ah?

shahril mohammad said...

aku start dengan vs.
then program.
ended up dengan marketing. (blergh)

aku hebat. *peace*

yoshz said...

after marketing apa jadi?
cerita la, cerita la!!
Ahahahahhaa!!

Kikuri-sen said...
This comment has been removed by the author.
Kikuri-sen said...

Actually, at the beginning I also thot the same thing. Ingatkan blog u ni pasal menda2 gothic ngan angker... serious! Tajuk dia sket punya freaky...

yoshz said...

Creepy ker? taklah...
Tajuk dia ciplak tajuk karya Friedirch Nietzche [tah betul ke eja]

Thus Spake Zarathustra.

U as a bookworm, shud know better

Lol~

Kikuri-sen said...

Yarabbi! Me, bookworm?! Puhleeeseeee..... never was and never gonna be.

BTW, I know... philosophy stuff. Menda ntah? Pasal 'eternal recurrence' kan? Attempted to read it once. Tapi x bole.. not my cuppa tea.

I'm impressed u read this book!

yoshz said...

lebih kurang camtu la.
psiko giler.

pernah baca "Divine Comedy" by Dante? gila segila-gilanyer...

Che Sue said...

ciss! aku ingat aku dah awal dah komen...
p/s-anyone here ever heard of thing call YM!
glemer budak jaat ni kat komenn..!bersembang lak dia kat sini..

yoshz said...

bukan aku start.
Shahril yg start chat kat sini!
Add my YM: budakyangjahat@yahoo.com

Kikuri-sen said...

As a matter of fact, YES! OMG! Apparently, according to Dante, there are 9 circles of hell!

Actually, 'terbaca' pasal maa tu tgh buat research pasal terza rima @ tercet. Then I cam across buku ni. Tak suka sgt... about hell, purgatory, and chistianity.

P/S-
U really like dark stuff, ek? Edgar Allen Poelaa, Nietzschela, Dantelaa.. sheesh!

Pengejar Masa said...

wahahahaha! 15 fact yang buat aku lebih mengenali ko. Mungkin.

Dzulkarnain Mohamad said...

hoh..betoi ka point no.1 tu?
aku rasa start awai2 lagi dah macam blog yg cincai boncai..hahaha.

yoshz said...

Kikuri,
Actually buku tu more like a political satire. It depends on how u perceive it. Yeah, it did rebuke our Prophet (pbuh) n Ali. Rest assured, my faith will not waiver.Dark stuff? Yeah, HP lovecraft, aleister crowley. But actually poyo je lebey. Most of the time i baca self help dan buku² Doktor Madey. Loser kayy...

pengejar masa,
Haha. Kenal aku? Im such a boring person.Not worth knowing. Lol~

Dzul,
Aku punye first entri seram aper...

hajime said...

ah!
kisah john tu aku nak tulih!
chop2!
tp camane nak tulih ek?
isk...

Jack a.k.a adDam said...

Same la...
Aku punye tajuk 1st hampeh gak...
"Konservatif & Kontroversi"
Tp rase cam poyo jek...
Tuko jadik
"Here to Hearse"
Poyo gak, tp sekurang²nye nampak cool

aku_yanhashim said...

1. ini blog mulanya ingat nak buat kisah² gothik, bunuh diri dan darah darah. Tu pasal la tajuk dia macam tu. Tapi akhirnya jadi satu blog yg gila cincai boncai. Motipppp?-- okey apa.kelakar.boleh buat orang ketawa.motip dia membahagiakan orang dowh

2. tak berapa suka main boling. Baling, pin jatuh, pin tersusun balik. Baling, pin jatuh, pin tersusun semula. Baling, longkang, pin semua tegak. Ulang semula. Longkang.
Entah apa entah yg seronok. Benda yg sama ajer. Tapi kalau saya terer sikit, mungkin persepsi saya akan bertukar. Agaknya..-- haha.kalau kamu pandai main mesti kamu akn tulis mcm ni."bowling ialah sukan kegemaran aku.aku selalu menang tournament".


3. Selain kumpulan Vengaboys, saya adalah peminat setia kumpulan Metallica. Saya suka kesemua lagu mereka kecuali Sad But True walaupun itu antara lagu mereka yg paling top.
Yeah I know, it's sad... but true....-- tak tahu apa2 ttg metallica atau vengaboys.next!

4. Suka isi minyak Shell. Tapi, kdg2 saya isi BHP atau Mobil. Pasal kesian kat diorang. Mcm takde org yg pakai aje...--no comment

5. Tak suka org yg naik lif berenti satu tingkat jer. Pemalas betul.. no comment

6. Suka makan daging. Tak faham kenapa org jadi vegetarian. Sedap woh.... aku pun suka daging.daging masak kicap lagi aku suka.kamu suka daging masak apa

7. Tak bagi sedekah kat org buta yg dipimpin oleh org tak buta. Kalau yang dtg seorang, saya akan bagi tanpa banyak bunyi.aku tak akan bagi sedekah,kalau anggota badan dia sempurna.pemalas.

8. masa sekolah dulu paling benci kalau cikgu bagi kad Jogathon. malas betul nak pergi mintak2 duit ni. Anak penghulu tu selamba jer menang kutipan terbanyak. Dapat basikal.--aku pun tak suka.aku pernah guna duit aku seploh hinggit kemudian tulis nama-nama orang yg kononnya sedekah.aku malas nak cari.itupun dah nasib baik aku bagi seploh

9. pernah fobia berak mlm pasal takut ada tangan keluar cakar punggung. Sekarang dah OK.-- erk.haha.aku pun sama.haha kelakar.sekarang pun kot.melainkan aku buka lampu terang benderang

10. sangat mencintai dinaso. pernah bekerja di Dinotrek. Tugas saya adalah memberi makan t-Rex dan mengajar beliau menggosok gigi. Hampeh betul..-- kamu hebat.aku terpegun

11. pernah ditampar cekgu akibat membuat karangan yg maha kontroversial. Kalah Erra Fazira. Akibatnya, cermin mata patah dua dan duit terbang 140. Tapi sikit pun tak menyesal..--kalau tak kisah, sila buat esei kontroversial itu sekali lagi, di blog kamu

12. pernah hampir lemas ketika main buaya-buaya di sungai dengan kakak saya. Nasib baik laki Puan Jenab menyelamatkan keadaan. (eh, this really sounds like sum blogger hmmm..)--aku tau siapa blogger itu


13. Saya tidak ketagihan Facebook.--aku juga tak ketagihan muka buku.tapi aku perlu menyemaknya setiap hari..itu bukan ketagihan kan?


14. Tak lama lagi entri blog yg paling popular adalah semuanya pasal Selamat Hari Raya lah, maaf zahir batin la, ketupat di dapur, jari disusun ampun dipinta dan segala benda lah. Ya. Saya pasti. saya yakin.--aku juga pasti ttg itu.baju raya warna apa?banyak beli kuih raya.tahun ni beraya di mana?

15. Saya tulis ini sambil berbuka depan pc ofis. Amacam? ada ciri bakal suami yg gigih tak?-- bang..jom kahwin!

yoshz said...

hajime,
God..kau nak tulis? aku tadahal. tapi kalau cerita kau tak best engkau juga yg malu. Ohohoh...
[gelak cover mulut]

jack,
tajuk baru ni ada makna tersendiri. aku salute ko. Tapi ia kedengaran agak terlalu 'my chemical romance' wic is very the budak sekolah.

yan_hashim,
1. bahagia? ahahah. org yg menulis ni mcm nak pitam.thx.
2. sangat betul.
6. masak kicap atau sambal ajer pun boleh. kualiti tu yg aku ambil kira sangat2.lembu yg gembira mengahsilkan daging yg lembut.
7. tapi aku exceptional. bagi sedekah kat aku, murah rezeki.
8.Rm10 kira banyak la tu. Boleh beli coki2 satu balang.
9. kalau jamban duduk takpe. pasal saluran dia bentuk 'S'. susah sikit dia nak reach punggung.
10. aku layankan ajer. budak2 suka tengok aku diperbodohkan.
11.Budakyangbijak akan buat.kalau tak best marah dia.
12.blogger yg kelakar nak mam. tapi jrg update.
13. itu mcm ketagih rokok. tak cek takpe, tapi mcm tak best.
14.pakai baju tahun lepas. raya kat seremban.rumah atuk talib.
15. Takleh. Nanti mimi cungkil bijik mata kamu.Baru padan muka.

missjaye said...

aku pon tk suke org nk naek lif walau setingkat.PEMALAS!!senang cite kurang dari 3 tingkat la.sebb tu gemuk dan byk kolesterol.alamak ko gemuk kan?

suya said...

8.budak menang beskal tu idrul nafis ke?

9.pencakar punggung dah tuka keje jd pari2 tandas kot..

15.weih bakal somi gigih,balik masak juadah bebuke utk bini laaa hahah

aku_yanhashim said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aku_yanhashim said...

eh salah orang.
rupanya
budakyangbijak nak tulis.
maaf cik jimmy.
=D

S.YanaZ said...

No.13 tuh gua sokonggg...
No.2 tuh lebih kurang...








Tapi no.1 tuh bikin gua loya dan muntah2...blog bunuh diri mende citer kalo tulih 'ur sirap bandung...'
Hek elleh.

l.i.f.e said...

ya rabbi..dalam komen pun sempat lg ada yg buat menatang tag ni :))

urghh aku lagi lah tak suka jenis2 sukan yg kena pi rebut bola reramai ni...football, rugby, hockey etc..pejadah...nak bola kasi je lah sorang satu...bingit2 pi rebut reramai wat menda!

btw, siapa nya blog yg kelakar nak mati tu eh? meh nak baca gak

Anonymous said...

ur no.1 tags, tak kisahlah cincai je, boncai ke...yang penting buat akak gelak sorang-sorang pagi2 ni:)mamapower.

Ojie said...

no 1 tu mmg xsokong langsung..kira dh seram ganazz sgt la neh..budak skema mana leh camtuh..

farah sr said...

"9. pernah fobia berak mlm pasal takut ada tangan keluar cakar punggung. Sekarang dah OK."

yg ni lebih kurang sama ngan aku..
lebih2 lagi time da abis tgk citer antu..
seram siot!

alif-mikail said...

Tajuk blog seram.. angker.. tapi blog entry semua buat orang guling2 gelak ceh!..

koi rasa kalau ada pertandingan blog komen aok la menangnye..

wei.. cepatlah.. koi dah add dalam YM..

P/S - aok meme lawok le.. ari2 kena baca blog aok baru le lega isi perut.. tak karang nak memerut pun susah.. hahahahhaha..

alif-mikail said...

(Alif mengaktifkan Cakra Vijra dengan 120% otak diterokai)

Wiu wiu wiu (sound effect)

Alif : ceh! setakat hikmat remeh temeh ini lagi!

(Sambil mengkarate tengku hajime)

Iz said...

Aku sokong fakta nombor 5 kau. Naik lif, pastu benti satu tingkat je. kalau naik tangga bleh sampai lagi cepat. Tak payah tunggu lif.

hahahah ko suke vengaboys? coba nyanyi sket

Rajuna said...

mula aku budget ini adalah blog peminat tegar Emperor. aku dengar si ihsanh dah buat band goth folk.

sultan said...

bagi aku beza kenikmatan main snuker ngan main boling cam langit ngan bumi...

Hanim said...

Yoshz,

Metallica rulesss.. Yeahhhh!!! Tak tahu penulis buku yang u ckp tu tapi i like edgar allen poe and stephen king.

rahimin idris said...

mula2 dulu aku ingat kau tok dukun. tapi moden la cam ghostbusters tu. serius!

chucky said...

gempak gile,main buaya2
aku sempat main tolak2 je

yoshz said...

missjaye,
ya aku gemuk. Tapi aku selalu naik tangga untuk exercise. Kdg2 bila aku dapat hamstring baru aku naik lif 1 tingkat.

suya,
Bukan. Idrul cakap kat cikgu kad dia hilang. Tikus makan.
Pencakar punggung adalah roh janitor yg tak tenteram akibat politik Bangladesh yg bergolak.
Eh, saya dah talipon butler buat Irish lamb stew dgn ikea meatball.

yan_hashim,
eh apa daa...kalau tak sedap taruk kerengga dlm seluar dia.huhuk.

syanaz,
Gothik la tu. Hahah.Darah yg mengalir bercampur 'susu' jadi sirap bandung aper...

life,
takde kena mengena dgn sukan reramai atau seorang. Aku suka lagi snuker kut. Sebab tu aku rasa boling ni bosan. Nanti aku bgtau saper dia. tak boleh promo free..hehe.

mamapower,
Apalah yg lucu dgn hidup dan luahan rasa suicidal saya. T_T'
Oh tuhan...

ojie,
Apa yg tak sokong? tu belum lagi aku explain psl 'a quick brown fox' tu..haha. Nak aku tukar title blog? any idea? Apa kata tajuk nya 'dirantai digelangi rindu'? Dzul mesti suka..

farah,
Petua org tua: tuang klorox banyak2dlm lubang jamban. kemudian masukkan pisau Gillete dan paku tekan. Biar tangan dia calar balau.
Apa2 selawat dulu.

alif mikail,
Blog komen aok kata? Haha. Sedap betul gelak, padahal koi tulis semua cerita serius .

Erk? Tengku Hajime eh? Badan dia dgn darah raja mmg tabley masuk la.

Iz,
Shalalala shalala in the morning~
Plak plak plak! haha..mana aku tau pun lagu diorang.

rajuna,
Ihsanh tu boleh tahan gak la.Tapi aku ngan budak2 Dimmu Borgir tak boleh campor ngan diorang. Nanti Shagrath marah.

Sultan,
Haha. Itu yg aku rasa. Snuker tu langit.Bila letup poww...tah mana mana bola putih tu pergi.

Hanim,
Its ok. Aku pun setakat tau nama author tapi berlagak ngan Kikuri macam le educated sangat. Among nerds pun ader posers kayy...

Rahimin,
Mcm ala2 mona fandey la..haha.
Blog frenster aku dulu tajuk dia Bercakap dgn Jenglot. tapi si pp dah buat bercakap ngan padeli, aku kena tukar bahasa la plak.

chucky,
eh eh...tolak tolak aper ah..
bahaya ni..gatal tau!

Anonymous said...

Ur life, everybody life pun sama.luahan rasa ntuk 'melepaskan' rasa hati.So what, people gonna say about us.I also wont give a damn about it.So, for me what, u wrote just similiar with me, only that i wont publish it.nanti hajime kata jiwang pulak :)mamapower

noa de cruz said...

ooo
abg yeos ini minat vengaboys
paham dah..
*sambil makan kuih raye ngan muke kerek*

yoshz said...

mamapower,
c'mon bagi la tengok whateva that u wrote. peduli aper hajime cakap. Die tu jiwang karat tahap nak mengejar 'gunung' punya..

noa de cruz,
Hahah. Boleh la dengar². Nama band dia tu sebenarnya sedap. Satu lagi kumpulan chumbawamba.

Don Balon said...

No.3..
pasey pulok aok tok suka sad but true? riff power apa...

koi terlalu banyak lagu metallica yang koi tak suka tambah2 lagu2 lepas album hitam..

Sebab koi menyampah cara James nyanyi sekarang ni tamboh2 masa live..
Mustaine rules!!

yoshz said...

Haha! Mustaine nyanyi lagi la lawak. Ntah aku pun tak tau kenapa aku tak suka sad but true. Aku rasa pasal dulu2 budak budak nyanyi kat asrama aku dengar mcm 'syed badrul'. Ingat lagu Melayu ke aper..

ladynina said...

fobia ahem-ahem waktu mlm tu sgt serupa yeeeee...

aRe You? said...

buka depan pc?
lifeless...
hahahahahaha...

Qaseh.Darwisy said...

nk jea tau karangan ape yg ko buat tu smp kena tampar mcm tu skali..heheh..

yoshz said...

ladynina,
Oh, sila letak pisau cukur dalam mangkuk jam anda. In case dia nak cakar, biar tangan dia luka luka.

are you,
tak kesah. janji ada sos cili life.

qaseh,
karangan itu encik budakyangbijak cakap die nak publishkan. tah sampai skang pun tak muncul2.
sejak kena tampar kepala aku dah takleh toleh banyak. susah sikit nak usyar awek.