Wednesday, September 10, 2008

Finger licking idiot

SEMALAM hari Selasa. Takde apa yg seronok. Saya ke pasar ramadhan. Juga tak ade apa yg seronok. Ada beratus org jual², tapi saya rasa kedai yg ada duit kecik tak sampai sepuluh.

Bila bulan puasa, saya mesti lapar. Bila saya lapar saya mesti nak makan Yong Tau Fu. Entah apesal. Tapi kedai Yong Tau Fu tu gila tak best. Cili dia kecut, kangkung mcm tak bubuh baja, fishball mcm buat dgn plastisin. Takpela, carik benda lain. Terus berjalan..

Kedai seterusnya, Roti John.

Kemudian Murtabak.

Lepas tu, Air tebu.


Roti John balik. Nasi Ayam. Murtabak lagi. Roti John kecik sikit. Bunga api. Roti John. Murtabak. Popia Daud. Popia pakcik yg itu, air kelapa encik ini,apa lancau semua beriyani kaler2, rojak ciptaan pelakon dan...



Roti John lagi.



Last², bila penat berjalan saya singgah nasi beriyani. Ramai org berpusu² nak rebut ayam dgn daging. Kedai ni, lauk ambik sendiri. Jadi kenalah rebut kalau nak peha ayam yg gemuk² sikit.
Makcik², pakcik pakai kopiah dan abg balik kerja semua tolak menolak untuk merebut lauk yg mereka idam-idamkan. Isk..isk, macam mana la puasa nak berkat mcm ni.

Bila turn saya, saya ambik elok2. Jgn rebut2, nanti kuah terpercik kat baju org, mcm maner?
Periuk isi ayam tu besar, jadi kena susah payah sikit nak cedok kuah belah dalam² tu..
Isi kuah dlm plastik, ikat elok². Tapi alamak, kuah kena sikit kat tangan. Tisu pulak takde.

Ah, jilat ajelah..

??!!

Terjojol biji mata abg jual nasi tu tgk saya.

Ooopssy...

Tak sengaja tak apa kan??

Boleh terus puasa mcm biasa kan? ke kena sahur balik semula?

42 comments:

farah sr said...

tak sengaja, tak batal posa..
ada ke nak sahur lagi skali :D

generasi said...

farah maksudnye dia terus berbuka kot...

aku_yanhashim said...

err..apakah?
haha

rahimin idris said...

berapa kali ko jilat?

Rynn Cowbra said...

mst jilat dgn muke yg sgt syok.

hahak!

pastu abg tuh pon dok kaut2 buat2 kene tangan,pastu dye jilat.

kata x sengaje gak.

haha!

zee (mimi punya kawan) said...

tak batal kot.... by the way... sedap ke kuah ayam tu?

mimi said...

mimi marah ini. patutlah abang enggan membalas message di chatbox ym. ABANG TULIS ENTRY BLOG RUPANYA!!

sudahlah berbuka semalam tanpa mimi di sisi. boleh terjilat jari pula iyer? alahai abang, sebab-sebab cenggini lah yang membuatkan mimi sayang sungguh pada abang.

CHUMILITY HURTS TAU TAK!!

missjaye said...

hahaha..mimi ko sgt kiut :)

hajime said...

aiyuk...
taktau...
aiyuk...
batal pose...

padelkopak said...

eh mana ade x batal!!!kire batal la tuh...klu nak terus gak mmg ko kena sahur semula....sengal...hoho....

PrinCess FioNa said...

hehehe.. menda tu baru je jd kt aku minggu lpas. sdap ooo.. tu namanya rejeki! = ) p.s: terlalu byk perkataan "jilat" dlm comment kali ini. aku rasa patut di"ban"kan perkataan itu agar seswai dgn tema ruangan comment ini.. hahahahha

btw, mimi, naper ur blog tk open 2 public. sungguh amat teringin melihat wajah empunya diri yg larat mlayan prangai si yoshz tuh.. hahaha

Miss Taskin said...

accident happens.
insyaalah, x batal.
bazaar bukit indah mmg penuh ngn org2 bernafsu.

shahril mohammad said...

kalau ko dah baca doa berbuka time nak jilat tu. batal la kot. hahaha.

roti john tu dah macam epidemik. macam burger jugak la.

S.YanaZ said...

Abg jual nasik ponnn satu, yg terjojol bijik mata apehal.
Dahhh...takkan nak suh dia lak yg jilat tangan lu...kan Yos...kan...

Takpe, jilat laa sampai seperiuk ponnn...takpe...

Kikuri-hime said...

Kalu aku, aku terus je buat slang cina or tamil.... pastu aku blah je...

Jack a.k.a adDam said...

Haa.. sorang lagi yg akan mengucapkan "Ganjil 29 hari saye berpuase tahun ini" malam raye nanti cam Hajime!

suya said...

tak sengaje takpe..trus je mkn nasik tuh.

o-y-e-t-t said...

ahahaha...klasik klasik....wa rase sebab tepercik kt tangan laa hang bole jilat..kalu tepercik kt siku, selamba jee bole kesat kt baju makcik sebelah

Dzulkarnain Mohamad said...

pelik jugak aku, bila time hari puasa tu la kuah tu pergi terpercik pulak. bila time hari biasa tak nak terpercik.

lagi satu..time puasa tu la yg kau rajin sgt nak jilat2. time hari biasa takde pulak kau terjilat2 mcm tu..hahaha..betul x yoshz?

poyotito's said...

sahur balik woiiii

Facet said...

haiss mcm sengaja jak bunyinya. tapi x apa itu urusan kau dengan pakcik jual beriyani itu.

l.i.f.e said...

owhh god...u said ooppssy? seb tak teruskan ooopsyy daisyy! cumelllll :))

Qaseh.Darwisy said...

ko jilat smp kenyang dulu la patu buat2 lupa..membe aku ckp x pe..haha..

CoOkiE MoNSter said...

ayokkk! yoshz!g sahur blik! (gaya mak tiri marah2. wahaha! mcm la leh pusing blik time. aparaa). ehh, kalu btol2 tluper xpe la yoshz..kalu sengajeee tu pham2 jela..uiks

Ojie said...

entri yang comel..

mimi, jgn masam muka ya..aku cuma kata entri ni comel bkn nye yoshz..yohsz memang xcomel..dia gemuk dan pakai spek.

yoshz said...

farah,
mana tau sahur tu sebahagian dari syarat sah puasa. kena tertib plak tu. so kenala sahur dulu.

generasi,
lain. sahur dulu pastu bila maghrib buka betul2.baru tertib.

yanhashim,
tade aper. apsal gambar terbalik?

rahimin,
sekali. lebih tiga kali Idrul cakap batal.

rynn cowbra,
abg tu siap hulur air kurma lagi...haha. Buka kena start ngan kurma. Baru apdal.

zee,
haha.Ok gaklah. taste dia sama dgn ayam masak merah yg dekat kenduri kahwin tu. Cuma patut taruk asam kecut sikit baru ada kick.

mimi,
ya la. mimi takde ngan abg, terpaksalah abg jilat. kalau tak boleh suruh mimi jilatkan.hehe.syg mimi jugak dari hujung kaki sampai Alaska.

missjaye,
habisla nanti dia kembang mcm belon funfair.haha.

hajime,
Aiyok dia pon sama..minum nescafe sampai dua. Aiyok...

padelkopak,
haha. aku cukup suka mazhab ni. mcm mana nak masuk? saper imam?

fiona,
takpe kut. saya perchaya para pembaca sudah matang utk membezakan baik buruk.dan ya! mmg rejeki! lain kali kita kena rajin2 tgk org goreng ayam kentaki pulak.
2nd paragraph biar mimi jawab..

miss taskin,
Ehehe. Bukan kat bkt indah la.Insiden ini berlaku di bangi. Bukit indah bertamadun kayy...

shahril,
haha.tapi kdg2 pun aku lupa baca doa buka. Roti john sejenis wabak berbahaya. Dia menyerang peniaga bumiputera sahaja. Simptom adalah, roti john yg daging mcm takde, telur aje lebih....poyo lah!

syanaz,
Hey...mazhab ko ni mcm lagi best. apa nama imam ko? kitab apa pakai? camna nak belajar?

kikuri,
Tak boleh. aku dah pakai baju melayu siap dgn keris masa tu. Tangan sebelah pegang teks ucapan Hishamuddin ngan Ahmad Bukit bendera.

jack,
hajime tu 28 pasal dia togok 2 tin nescafe.entah2 dia ada buat lagi kut..

suya,
haha. boleh terus je makan nasik? kire batal ke tak ni? mcm2 mazhab la aku dgr hari ni.

oyett,
kalau percik kat lutut aku bagi hang jilat.mana tau boleh baik parut eksiden kat lutut aku...

dzul,
tak tau la pulak. psl aku tak penah pergi pasar ramdhan time bulan tak puasa? err..haha. Silap kut. Aku mmg ada habitat suka jilat jari. Kdg2 nyonyot ibu jari. Org tua2 cakap, kenan hantu budak kecik.

poyotito,
Apa niat sahur time siang? "sahaja aku berpuasa pagi tadi psl terjilat jari"?

facet,
mungkin pakcik itu jelmaan saitan yg ingin mengheret aku ke neraka. Kawan2 semua, awas!

life,
Hahahaa. Actually, mmg aku ada habit cakap ooopsy daisies. Cuma taknak tulis, malu.

Cookie monster,
Puan jenab! tolong mak cookie nak belasah angah dgn tali pinggang Crocodile!!

ojie,
Mamposla kau kena tala ngan mimi. Dia ada taekwondo..haa....


Qaseh,
Aku rasa member ko tu penganut ayah pin. SMS Jakim, sekarang!

zubeid said...

pttnye ko kesat je kt bj brader yg jual tu.. bg terkeluar trus mata dia... hehehe

mimi said...

abg, izinkan mimi membalas komen-komen sahabat handai abg nih ye:

1) missjaye - terima kasih berbanyak diucapkan. pada hakikatnya, saya dan en yosh adalah dua manusia yang sangat tidak kiut, tetapi kami amat menghargai cinta kami and the fact that we are just alive in this world.

2) fiona - blog saya hanya untuk saya dan abg yosh. maaf iyer, kami tidak gemar untuk mendedahkan dialog cinta kami in public. Hence, there are simply no other people that can view my blog. Hope this explains and hope u understand.

3) ojie - tak mengapa. saya bukan seorang yg cepat jump to conclusions.

mimi said...

abg yosh suruh mimi back up dia:

life: untuk pengetahuan anda, en yosh memang suka bercakap begitu. he's like a reincarnated miss elinor dashwood from sense & sensibility. he loves saying all these "english" melatah terms. please bear with him alright.

Encik Rasis said...

erk! ko suka ek jilat jilat nih? ala, ko mmg sengaja nk jilat kn? hehehe...

l.i.f.e said...

komen untuk mimi ni

heee....yoshz suruh u bekap dia? hahaha..sangat suwittt ok

actually, i think guy who says those kinna phrases irresistable :))

kamu sungguh bertuah la mimi

yoshz - tidak perlu malu ok. gud treat tu...amat rare!

Hanis Zalikha said...

MANA BOLEH WOH. DAH. KUNCI JAM SEKARANG.

Danielle_Corleone said...

bro. gua dah putus idea la nak berblog. dah lama gua tak tgk blog sendiri. gua rasa otak gua dah putus haid la. tak terangsang lagi dengan keyboard dan monitor.

yoshz said...

En. rasis,
Taknak la. Jilat jari jer nak buat aper...

life,
Ehehe. Thx ;)

Hanis,
Ok! Tapi imsak pulak pukul berapa?

Danielle,
Cuba copy paste mana2 artikel best. Mungkin lepas tu idea dtg. Aku dah cuba teknik ni. Haha.

Anonymous said...

hahahahaha...aduh lawak tul la..tapi memang betul, tapi akak pun hampir2 nak jilat kat jari yang ada sisa rempah ayam beli kat pasar malam sebab sinki jauh sangat. tak sengaja pun...takpe.:) mamapower

Iz said...

hoi batal pose weyy.. dah petang2 batal pose lak.. rugi je, hoh

aRe You? said...

ishh jilat jari...
ade kuman :P

yoshz said...

mamapower,
Betul ke sinki jauh? Rempah ayam tu dia punya daya penarik mmg siokk..nak2 kalau ada biji2 jintan dgn daun kari melekat dekat peha ayam yg kuning2 garing tu...urgh...

iz,
tak sengaja tak batal la!! kalau ada niat lain la.Err..kejap. aku kira ada niat ke tak hah?

are you,
jari saya sangat suci kayyy...
baru sahaja dipasteur dan dihomogeniskan. Semua kuman telah pun mati.

CT Cutielady said...

cute betul... nak sahur balik!! tu terus batal pose kalau nak sahur balik..wakakakkaa..

biskutrajin said...

TER Xpe...hehehhe

manusia terlantar said...

Kalau terjadi kejadian seperti ini haruslah dibilas dengan air mutlak sebanyak 6 kali dan air tanah sebanyak 1 kali. Ehh, tu kalau kena najis berat kan????

yoshz said...

ct,
hai...kalau kena nak puasa mesti la kena sahur. baru la afdal.

biskut rajin,
takpe ker?
kena sahur balik tak? haha

manusia terlantar,
tak apa. aku hanya minum susu ibu sahaja sehingga berusia 2 tahun.