Saturday, October 25, 2008

Main buai dengan adik

ZAMAN dulu, taman permainan tidaklah secanggih sekarang. Tidak ada karpet keselamatan dan bahan mainan bukan diperbuat dari plastik yg selamat digunakan oleh kanak2.Buaian, jongkang-jongket dan papan gelongsor diperbuat daripada kayu dan besi yg tidak tahan karat. Apabila bermain gelongsor, masa kita turun dengan laju, tiba2 punggung tersekat pada celahan2 kayu. Perghhh...dia punya azab...

Pulang dengan tangan yg kuning akibat memegang besi karat juga perkara biasa. Takpe, boleh kesat dekat baju kawan.

Hobi saya ketika itu adalah bermain jongkang-jongket dengan adik saya. Bila saya berada di bawah dan adik saya di atas, saya akan meloncat secara tiba2. Hahaha...dia akan jatuh terduduk dan padan muka punggung dia senak.

Buaian ketika itu adalah antara yg paling popular. Buktinya, daripada 5-6 batang buaian, hanya 1 sahaja yg boleh main lagi. Hukum ini tidak berubah di mana2 taman permainan pun. Buaian ini menggunakan rantai besi Undertaker dan tempat duduknya juga dibuat dari kayu yg maha tebal mcm cilaka.

Oleh kerana adik saya kecik lagi, saya akan tolong tolak bila dia main buaian. Makin kita tolak, buaian akan pergi lebih jauh dan laju. Dan dia akan datang balik dengan lebih laju dan jauh.
Setiap kali tolak, saya akan kebelakang sikit.Tolak, kebelakang, tolak....

Tiba-tiba, kaki saya terpeleot dan saya jatuh terduduk. Tak sempat bangun. Buaian adik datang dengan laju mcm kereta ayah saya. "woi adik, ber...hen...tiiiii..."

Pokkkkk....tepat2 kena mulut. Gusi saya berdarah, gigi mcm nak tercabut. Lidah ada rasa kayu.

Mlm tu saya tak pergi ngaji pasal mulut saya rasa mcm masuk neraka.

44 comments:

@tune® said...

adakah itu balasan pembulian adik kamu yg bontotnye disenakkan oleh kamu wahai inchik yoshz?

Qaseh.Darwisy said...

hahhaaaa...baru aku nk gelakkan adik ko sbb dipermainkan ko tiba2 ko pulak yg kena...potong btl la..ada tinggalkan kesan smp skrng x? ke ko da kena perintah pakai gigi palsu skang ni?

eija maskulin said...

hahaha mangkuk tul...

psstt..hari nih aku keje.. ada kumpulan gitar rancak laaa ...ala² pemuzik yg membawa musik bebas...

ya, hari nih aku rajin keje.

Kikuri said...

Itulah balasan buli adik ngan kesat tangan kat baju org. Hambek ko!!!!

yoshz said...

atune n kikuri,
tidak. pembalasan itu adalah mak piat telinga. yg kena mulut adalah balasan kerana menghina org sengau.

qaseh,
hek eleh. masa tu gigi susu. patah nanti dia tumboh balik...takde kesan terhadap ketampanan.

eija,
asal tetiba rajin kerja plak? psstt...abg gitar tu aku rasa dia suka kat kau la..ajak dia belanja restoran berputar.

ms.eafatihah said...

kikiki...bahan dowh.aching like a hell kan?

miezi said...

the so called karma

ilazz said...

seb baik ko ensem lagi dik oiii.. :P

valsa nine said...

hoho. psl tu aku ske maen buai sorang2. kalo da expert, xyah ade org tolakkan. bukan pe, aku takut budak laen kne cam ko. pasal aku ni budak baik!!

whahaha

erk! Xigt.. mau stadi ni.. aduhh

suya said...

kihkihkih.....kalau saye jadi adik kamu saye amat berpuas hati ketika seat buaian mengenai mulut kamu..huhuhu

Encik Bibir said...

haha, patut la dlm gmbar mulut kau cam senget sikit . atau pon kau saje sengetkn cam Kelly Rowland nyanyi lagu ngn Nelly

yoshz said...

fatihah,
bukan aching like hell. the hell itself was in my mouth! haha

miezi,
n the so called fool. yay!

ilazz,
hensem kejadah. skang langsung dah tak sama mcm russel crowe dah.

valsa,
haha. betul, tapi paling siok buai berdiri woh..

suya,
adik saya sayang abang. mm'kayy..

encik bibir,
itu namanya kenan sylvester stallone.sebijik kan?

eija maskulin said...

hahaha restoran berputar tuh anytime aku bole pegi coz staff entitle FREE... x perlu abg gitar laaaa... mwahahaha.... tp yer aku perlukan seorg abg...sob..sob... aku kekurangan kasih dan sayang....

ko rindu dgn adik ko yer....

apple said...

hai salam sbb dah lame xsingah
emm skrg sye dah pindah tau
http://1october.blogspot.com/

yoshz said...

eija,
hehe. tabahkan hati dan teruskan mencari ye! jgn kau kebas laki/balak org udah ler...
weh adik aku dah ader kat sini la.

apple,
salam. eh ape dah apple?
k. nanti aku singgah.

cikhatipecah said...

hahahahahahahahahahahahahahahahhaahahahahhahahahhahahahahahahahahahhaahhahahahahahahahahhahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaahhahahahahahahaahahahahahahahahah -gelak Cik Hati Pecah.

o-y-e-t-t said...

nasib baik hang cium kayu tu..kalu hang cium pungkok adik hang yg senak tu cmner nk crite tuh?

Rajuna said...

gua pernah rasa semacam itu. itupun sebab gua bertumbuk masa gua baru tukar sekolah. biasalah. jeles.

weeya said...

alah kesiannya.
and padan muka.

this.is.not.me said...

wahh..adek ko balas dendam la incik yoshz!!
muahaha~

akupaham said...

ha ha ha ha!!! aku pon pnah camtuh!! mcm celaka kan?? kwn aku wat tak tau je sbb dia tak sedar aku duk senak sorg2 kat blkg. sabar je la. nasib baik ada org jual ice cream kat tepi tue. ice cream 50sen. yum yum..

l.i.f.e said...

hahaha...tu lah..buat baik dibalas baik. buat jahat, sendiri rasa lah!

yoshz said...

cik hati pecah,
dosa tau gelakkan org. nanti dekat neraka setan gelakkan dia balik.

oyett,
ok la rasa pungkok. dari rasa kayuuu..haram tak sedapnya.

rajuna,
ni mesti kes taknak bagi pinjam basikal...cis anak org kaya, tapi kedekut!

weeya,
awak tak baik tau wakk...

this is not me,
adik aku tak sengaja la. ni semua salah taman permainan yg tak selamat ni. entah kontraktor JKR mana tah yg buat ni. mesti kerja dzulkarnain muhamad.

akupaham,
aik? mahalnya aiskrim kau? pedelpop perasa pelangi ker? ais krim patah ader jual?

life,
buat jahat, rasa mcm masuk neraka!
hahaha.

kojah said...

haha pembalasa yg setimpal dak?

k.e.r.i. said...

aku tak tahu nak gelak macam mana.

tapi skang aku gelak sambil badan gegar2 sampai kuar air mata.

shahril mohammad said...

itu la kau.
banyak menipu.
itu la balasannya.

Che Sue said...

hohoho...gua ada peristiwa gini gak..abang gua kena sagat pala ngan buai..gi duk tengah2 tu wat pe semata2 nk amik guli..sib baik stil ada pala sampai skang

akupaham said...

alaa ice cream yg cone tuee. aku rase 50 sen kot harga dia kan? aku suke perisa choc n vanilla. isk teringatt pulak.

mrblind said...

itu kayu ada masuk dalam itu mulut ka..hahahaha..

Anonymous said...

hahahahha...teringat akak zaman budak2 dulu.."Laju, laju buaiku laju, aku nak kahwin gan anak raja"...tapi sian awak...sekarang pakai gigi palsu ke?:)mamapower

tasikmerah said...

kecik2 dah alqaeda la lu nih~







.

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s said...

alasan yg concrete untuk cuti mengaji kan?

rahimin idris said...

kenapa tak elak? kau bukan ninja ke?

DarabDua said...

tuh namanya lu kena ketulah adik lu.
itu la, bersifat taliban lg.
haha~

yoshz said...

kojah,
pembalasan apa? apa? tak buat apa pun...hehe

keri,
cuba gelak dlm air pulak.haha

shahril,
mana ada menipu weh...semua cerita aku sahih.

che sue,
kau pasti ke tu kepala abg kau.
cuba cek tgk dia tidur mlm jumaat..

akupaham,
haha.time aku 20 sen jer...

mrblind,
ada...tu pasal ada rasa kayu.

mamapower,
tak.masa tu kan gigi susu. boleh tumbo balik..tadahal..

tasikmerah,
besar2 masuk ABIM.huhu

donutmanis,
ya. ntah kebetulan mlm tu ada ninja turtle kul 730.

rahimin,
mcm maner mau elaakkk..buah elak pakcik belum ajaaarrr...

darabdua,
hey...aku mana ada simpan janggut.

sultan said...

amacam... sedap x rase kayu tu. haha...

Don Balon said...

takpe..
kayu kalau ekstrak betul2 boley jadi gula tu..
tapi tak baik aa koi gelakkan aok..
Alhamdulillah aok masih berkata-kata dan berketip-ketip.. :)

kecik said...

mimi tau x ni?
sian mimi.kalo la dia tau masa silam anda..
ikh..

Princess Liyana said...

huhu..tula buli adik lagi..hik2..kena balik..;p

yoshz said...

sultan,
perasaan dia sama mcm kau tgh isap2 batang aiskrim paddle pop yg dah nak habis. Tiba2 kena tumbuk, batang aiskrim tu punya serpih masuk celah2 gigi.amacam?

don balon,
alhamdulillah. koi sihat walaupun ada sikit kurang siuman.

kecik,
dia tau. dia tak kesah pun huhu.

liyana,
ya. saya tau. karma itu amat cilaka.

eija maskulin said...

meh nyanyi lagu karma - by cokelat.... ahaks... xpun lagu karma by alicia keys.... xpun hukum karma - wings.... huhuhuhu ;p

btw, aku nk tall, dark & gagah perkasa... ada???

biskutrajin said...

2 la...tulah adik ko

manusia terlantar said...

Sib baik kena kayu.. Kalau tak.. Aku mesti tidak sabar2 ingin membaca berita kepala manusia di dalam punggung adiknya dalam akbar-akbar picisan..

Anonymous said...

padan muka
hahahaha


pinkgurl