Sunday, November 9, 2008

Kesan jenayah terhadap ekonomi neraka

Di suatu sudut, terdapat dua orang sedang berborak pasal hal2 agama. Nama mereka terpaksa dirahsiakan dan saya malas nak reka-reka nama untuk mereka. Mereka nama untuk mereka? merekakan nama mereka? arghhhh....mana satu ni?

Encik Bosan: Kau rasa siapa yg paling banyak masuk neraka nanti??

Abg Malas: Entah.Pembunuh,perogol,perompak. Peguam? tak tau.

En. Bosan: Apsal peguam?

Abg Malas: Pasal diorang protect org salah. cakap bohong lagi.

En. Bosan: Bengong. Jgn jadi cetek. Org bersalah pun ada hak membela diri.

AM: Betul jugak tu. Tapi yg aku pasti kat syurga takde polis.

EB: Huh. Apesal plak? psl diorang mkn rasuah? suka makan donut cecah air kopi?

AM: Tak. pasal kat syurga semua org baik. hape jadah polis nak buat kat sana?

EB: Haha. Padan muka inspektor Haris.


p/s: mana² pergi pun semua org cakap psl dia ni. kalah obama. pergh...

46 comments:

Encik Bibir said...

peguam? sumpah terasa...ciss!

mrblind said...

nampak pelik..mereka nama untuk mereka..lu nak jadi melodi ke hape ni..

Che Sue said...

takley aa men polis sentri kat sana..

@tune® said...

NH glame..byk blogger pablis pasal die..untung die...ke syurgakah die sbb ramai org ngumpat die n die dpt pahala?

l.i.f.e said...

kata tak nak namakan mereka. tapi apa pasal ada encik bosan dgn encik malas tu. itu kan menamakan jugak namanya (perghhh..brapa byk word nama dah)

shahril mohammad said...

mane ade orang semua cakap pasal dia?

orang malaysia je (termasuk kau. haha.)

Redzwan Abdullah said...

hahahha...
Kalaui Ins. Haris bertanding jwtn PM confirm menang la...

yoshz said...

en bibir,
Cuba pikir. Mahatma gandhi pun berenti jadi peguam. Kenapa? Hahaha...psiko lu sikit!

mrblind,
mati hidup semula pun, jgn samakan kan aku ngan wahid!

che sue,
gud news. takde org nak saman kita kat sana. cheh...konfiden je masuk syurga.

atune,
kalau begitu pasti syurga itu sarat dgn artis. dan politician. dan mamat nerd kat skola dulu.

life,
aku suka suka je nak ikut suka hati aku yg suka suka-suka ni.

shahril,
ehem. im scandinavian, mind u!

yoshz said...

redzwan,
Mana bley. najib dah menang tanpa bertanding.

"syukur tiada pertandingan. Ini bermakna tiada persengketaan di antara ahli"kata Najib sambil memijak² perkataan demokrasi di lantai

Monkey D Luffy said...

Tak baek citer pasal syurga neraka org laen sebab kita tak tau

ilazz said...

suma org citer psl NH drp obama tu sebabbbb obama x sensasi. x gaduh laki mini.

Lagipun dia tu sah2 sokong israel so kompem masuk neraka. :P

hehehe ...

valsa nine said...
This comment has been removed by the author.
valsa nine said...

adeh..

bio le kes die laki bini. kte yg duk prati perkembangan semasa dunia artis ni, pakat2 doa.. suma tergolong dlm org beriman yg bersahsiah dunia akhirat. bukan so-sial je reti.

ape pun, nape ko scandinavian? tu target port aku utk jalan2 dikala kaya nanti. scandinavia and sardinia.. here i commmmeee! whahaha

yanhashim said...

haha
puas ku ketawa!

UnaChenta said...

En.Yosh..ko berjaya buat aku ketawa besar baca post ko ni...mula2 aku mau terasa dah sebab bapa aku polis...rupanya, lawak suci lahir dari hati nurani..

Dzulkarnain Mohamad said...

nak komen pasal syurga neraka..ilmu agama cetek,nnt boleh dosa kering.

nak komen pasal insp haris..nnti jadi fitnah..

hah, aku rasa gamba kau kalau letak dalam posisi insp haris tu, mesti ramai yg kata boleh buat calon menantu..aku cakap betul..

o-y-e-t-t said...

tuan inspektor....saya ada mendapat maklumat....ade org sedang berduaan didalam opis...

Kikuri said...

Yoshz,
Aku nak mintak izin kat kau nak pinjam lawak terlampau ni... Buat hiburkan hati kengkawan esok... Esok kami sumer berjimba ria. Budak form 4 dah cuti, budak form 5 SPM!!! :))

Rajuna said...

yeke?

bohong bohong bohong!!!-merujuk kepada Melodi semalam


hahaha.

eija maskulin said...

tumpang tanya, celah mana scandinavian anda en yoshz?
musykil... ;p

rahimin idris said...

dia dah tukar nama sekarang. jadi norman peguam. justice of palace perintahkan tadi.

biskutrajin said...

melepas gian aku nk nengok terjah aby vs norman kat melodi ritu...

yoshz said...

luffy,
betul. cerita pasal rumahtangga org pun tak baik juga.

ilazz,
eh? dia sokong israel ker? bukan dia menentang dasar luar bush?
sorri aku tak folo sangat.

valsa nine,
hey...aku tak perati perkembangan semasa dunia artis.
aku cuma follow karya sahaja...
aku scandinavian psl aku Thor...the powerhead!
[nyanyi lagu Manowar]

yanhashim,
ko tak marah ke aku perli peguam?

unachenta,
haha. kalau bapak ko polis kat akhirat nanti apa jadah dia nak jadi polis lagi?
abis tu bomba semua masuk neraka psl kat situ sentiasa ada kebakaran?

dzul,
kau mmg berhati2 ketika komen.hehe. anyway, aku mmg taknak ko komen psl syurga neraka atau kisah artis. aku nak ko komen psl sikap 'prihatin' ra'yat msia ni.itula point yg aku nak sampaikan sebenarnya.huhu.

oyett,
Musa hassan: baik, kami akan tubuhkan suruhanjaya utk menyiasat.

kikuri,
silalah guna.aku izinkan. jgn lupa promo blog aku. kah kah.have fun bersuka ria.

rajuna,
ko tengok melodi? pergh! tak punk rock langsung!

eija,
celah mana? celaka kau...hehe. lawak bodoh.

rahimin,
norman pendakwa. kah kah. lawak vodo kau lagi.

biskutrajin,
aku pon tak tgk. utube ada tak?

tasikmerah said...

memey, lu jgn bg kenyataan pd media. nnti bercanggah dgn kenyataan gua. -NH-

hahahahaha...

bengong.

Radius.F said...

aku rasa mesti inspektor harris akan ditukarkan ke cawangan lain..
mcm inspektor ac mizal..

kojah said...

huh...mencik NH!buaya darat...lalalala

Qaseh.Darwisy said...

Aku x becakap pon sal dorang tu..kes aku lagi hot.Sib baik aku bukan artis..kalau x mesti aku da blagak skang..

benjamin aka pekik lunak said...

cheeeeeee. ingatkan apa...

yoshz said...

tasikmerah,
biarlah. dia masih ada mak bapak.
haha.

radius.f.
cawangan apa? jenayah seksual dan rumah tangga?

kojah,
entah. jantak tak guna, buaya pantai!

qaseh,
aler..sapa surah tak panggil suratkhabar?

benjamin,
ingat apa?

aRe You? said...

patut entry ni letak label gossip artis

orensangkuit said...

hahaha dalam ini blog pun ade pasal NH??

" abes saya takde mak bapak" hambik ko sebijik..

sian anak anak dia..

Princess Liyana said...

huh..tiada maaf bagimu..

yang benar,
abby abadi..hahaha;p

farhanaLicious said...

haha. tetiba leh masuk part inspektor haris lak. memula ta tau sape inspektor haris, seb bek ade gambar. hoho

kadok said...

hahaha..betol..smpi mak mentua aku pon sibuk cerita pasal dia ni..glemer tuhhhhh

utopia said...

emm kutuk2 norman hakim..
tapi aku percaya norman hakim xbersalah

Iz said...

si sememeh tu yang bersalah sebenarnya.

yoshz said...

are you,
huh? ini bukan patut label agama dan kerohanian ker?

orensangkuit,
kesian lagi blog ni. terpaksa menanggung gambar misai abg burger dia.

princess liyana,
kalau semua boleh dimaafkan, apa guna balai polis?

farhanalicious,
Mmg le. nanti mana2 polis nama haris akan kecik hati takmoh makan nasik.

kadok,
aku nenek aku cerita. update betul org tua tu...

utopia,
bila masa lak aku kutuk norman hakim? aku kutuk org yg kutuk dia.
btw, apsal ko rasa dia tak salah?

iz,
apsal ah? aku tatau citer pon.

alif-mikail said...

eh!
erh!
egrh!

ceh! sungguh lawak.. ni kalau Inspektor tu dengar confirm balik taubat!

Fiziy said...

wah gosip rupenya? kire title ni dummy je la... HAHA

yoshz said...

alif,
terus duduk tahiyat akhir kut.haha.

fiziy,
tajuk itu sekadar utk menarik minat pelancong asing sahaja. berjaya kan?

Anonymous said...

mana post baru yoshh...

Danielle_Corleone said...

gua rasa dier kalo jadi Running Mate Sarah Palin 2012 nanti mesti ok! hahahaha!

manusia terlantar said...

Ngumpat je kerjanya.. Kan bagus jika 3 minit yang dirugikan itu di isi dengan bahan bacaan berfaedah atau berzikir,..

Err baca blog adalah satu bahan bacaan berfaedah kan?

yanhashim said...

aku suka yang ini :
"syukur tiada pertandingan. Ini bermakna tiada persengketaan di antara ahli"kata Najib sambil memijak² perkataan demokrasi di lantai

kelakar sampai sakit perut aku ketawa. walaupun marah malam ni.


nak marah apa. tak hingin jadi lawyer. tak hingin nak ke bar council.

Princess Liyana said...

btol.balai polis skrang pun tiada gunannya lagi...

huh..sekali buat blh maaf lg.dua kali?pe cer?

sorry naik lorry;p

yours,
abby abadi;)

Facet said...

serius aku tak tau apa2 pasal inspektor harris.

boleh aku google? bagus ko cerita dulu.