Friday, November 7, 2008

Melayu sangat lah..

Owhh...i lurve this piece
http://amirhafizi.blogspot.com/2008/11/sejuk-mata-pedang-dingin-hati.html

Waning: mengandungi carutan. sila tutup mata ketika baca.
kalau terasa lagi bagus. lagi padan muka!

Apahal nak beli Scorpene/eurocopter guna berbilion-bilion duit ra'yat?

Guna hantu raya ngan polong kan lagi cost effective?

Rakyat senang, negara sejahtera.

Recession? apadahal...toyol kan ada? suruh je dia curi duit IMF/Bank Dunia.

Settle masalah ekonomi.

Again, Rakyat senang, negara sejahtera.

p/s: owh satu lagi. kepada atlet bina badan negara, sila mkn muntah hantu.

32 comments:

rahimin idris said...

nak bunuh tentera amerika silau guna santau angin tuju2.

mrblind said...

toyol tak leh curi duit kertas banyak-banyak la..paling banyak pun 50 ringgit je..lu nak suruh toyol tu ulang berapa kali sehari pi angkut duit tuh..

yanhashim said...

setuju lah
guna santau
guna apa lagi eh
ahah.. pukau.
bagus tu.
pakai ilmu hitam.
baru lah canggih.
murah.
econ save.
setuju lah
sangat setuju nih.

yoshz said...

weh rahimin, silau ke sila?
haha. usul ni Arwah Dato' Mufti (bekas YB ampang) penah bawak kat Perhimpunan agung UMNO tahun bila ntah.Mcm biasa, kena gelak.

Pergh. tu toyol zaman bila. suruh ah toyol tu transfer guna maybank2u. takpun guna traveller's cheque.dari hantar budak gi BTN, baik hantar toyol training ICT.

yan, boleh jadi usul puteri umno tak? wah wah. berkaliber nampak..

Fiziy said...

toyol dah digunakan oleh segelintir ahli politik la. diorg lagi hebat toyol nya. HAHA

kadang2 aku bwk gak toyol masuk exam. ni boleh kira ke?

yoshz said...

mmg. ada toyol nak bertanding ketua pemuda.oooppss...tu khir toyo.

tahniah fiziy! anda sememangnya mahasiswa bumiputera yg mapan dan berdaya saing!

Pherry Clucker said...

melayu makin lama makin bosan

sultan said...

aku rase kalo anta antu2 tu g olimpik mau berpuloh keping emas diorg bwk blk...

Dzulkarnain Mohamad said...

aku suka n3 amirhafizi tu..aku ada borak ngan jiran aku yg rajin kaji ttg melayu..fuh br aku tau byk beb..dan kenapa hal melayu kurang dibukukan..tp takleh komen sini..agak rasis
ada masa borak kedai kopi..

yoshz said...

wak tong,
melayu mmg kaum yg bosan. sebab tu asyik layan tv reality ngan baca mastika.

sultan,
berpuloh2 datuk la yg muncul pulak lepas tu.datuk pocong, tan sri galah, datin kopek...

dzul,
aha...sila emel atau YM. kalau nak cakap kat sini pun takpe.tadahal.apa2 aku yg kena bukan pengomen. tak caya tgk raja petra.

Redzwan Abdullah said...

huhuh...
kate melayu hebat menerbangkn parang..,
hantar la sebatalion parang terbang...
ok gak,,
haha

Kikuri said...

Bila baca entry ni, nampak bebenor antu2 n santau2 ni banyak yg tipu... Aku pon pelik gak? Dulu masa bush melawat indon, ada gak bomoh yg nak menyantau dia. Tp nothing happened. Nampak benor tipuuuu....

ilazz said...

tul ko kata tu yoshz. bape byk jenis bomohs kita ada. sakai siam melayu. ko sebut jek.

kalu guna suma kompemm dunia ni amannn. hehehe..

kecik said...

ah.toyol yang menyerupai manusia lagi ramai.

siap mkn tempe lagi. kulit tegang.

dem..

tasikmerah said...

bank dunia tu jauh. toyol tak ada passport nak naik kapal terbang.

ha ha.

l.i.f.e said...

heh! kalau betul lah boleh toyol segala ni, dah lama banyak orang kaya. takde duit, suruh toyol curik kat bank...pffttt

Che Sue said...

tahnyer..mesia ni kemain byk antu2..tuju2..santau2..susuk..saka.kekasehku seru..awat tak guna sume tu..cost effective tu..
rakyat senang..rakyat sejahtera..
*sokong sambil angkat sepanduk*

shahril mohammad said...

hahaha.
aku setuju dengan penulis itu.


"eh, kaki ko merah-merah tu. ko tersepak busut tempat tinggal hantu tu"

akusukedia said...

ehehe aku jadi suke lak bc blog malay male tuh. babai yoshz!~ :D

Encik Bibir said...

org melayu suka update blog! amacam?

Qaseh.Darwisy said...

Gila entry tu..x leh blah..ye lah..mmg ada betulnya..Kerajaan patutnya buat kerajaan makhluk halus sebagai backup kerajaan yang ada skang ni..!

chucky said...

aku stuju
gune aje bala tentera hantu,puaka,toyoljembalang,hantu jerut peruk kite yang ade

Pengejar Masa said...

bagus tu. tentera israel datng guna senapang canggih, kita tabur tanah kubur.

sure diorang saiko.

sebelahkiri said...

kalau portugis dgn belanda tu aku x tau aaa...

tapi kalau masa jepun serang dulu memang x leh tahan aa walaupon guna makhluk halus punya bala tentera...diorg ada sharingan dgn kagebunshin dowwhhh....

Rajuna said...

sapa cakap tak ada!
aku marah.
aku dengar ada 'suruhan' yg boleh padam nama kat pasport. apa cita?


ngahahaha

Rajuna said...

kepada rahimin,
santau tuju angin adalah tajuk lagu assahar dari album phenomistik 1998 tak silap. nak tau pasal apa lirik dia aku boleh tanyakan vokalis dia, abg wan.

Radius.F said...

toyol diguna untuk curik wang rakyat saja.

kalau kerajaan guna santau, tuju angin, toyol, hanturaya putrajaya, hantu galah, parang terbang, dan mcm2 lagi mesti m'sia jadi negara terkuat, terulung, termaju dan terhebat.
tapi, negara kita kan negara islam yang menjadi contoh, mana boleh amalan syirik tu.

ehemmmmm..... ;p

Princess Liyana said...

mcm citer badang la plak..ha ha ha..mkn muntah..bluwekk

alif-mikail said...

santau = santan + taugeh
Kesimpulan : depa tak makan

Toyol = kawan Rahimin
Kesimpulan : pandai menulis (koi agak la)

Muntah Hantu = Sakit Paru2
Kesimpulan : Atlit boleh mati!

manusia terlantar said...

Busung angin tu boleh pos ikut surat tak macam antrax..??

syafiq said...

berbalik kpd entry asal... knape beli dgn duit rakyat?? satu persoalan yg mgkin buat sesetengah org terasa.. tapi ingat lah.. negara2 yg kuat ketenteraan nya,negara itulah yg akan di"segani". jika kita org melayu still nk perang guna keris dan lembing..sampai bila kita xkan menang.. dgn adanya kemajuan yang canggih..maka malaysia juga tidak akan ketinggalan dari segi teknologi peperangan..mmg diakui negara kita tidak mampu utk melawan kuasa besar..tetapi kita mampu utk bertahan sehingga ke titisan darah terakhir, spt tragedi bukit kepong..walaupun leftenan Adnan tidak berjaya mempertahankan buminya..tetapi dia tetap dikenang sebagai seorang perwira bangsa..kalau kerajaan ada terguna duit rakyat utk beli aset tentera..anggap lah duit itu sbg sedekah amal jariah anda utk mempertahankan negara..utk pergi berjihad dizaman moden ini amat lah sukar..semoga dgn wang ringgit anda itu lah dapat dikira sbg sumbangan anda utk jihad kejalan Allah.. kerajaan tidak pernah menzalimi rakyat nya... mgkin ada sedikit kepincangan kepimpinan..tapi xsemua pemimpin itu perfect spt NABI MUHAMMAD s.a.w. Maaf memaafi sesama insan amat lah digalakkan dlm islam..sesapa yg rasa dirinya melayu dan ISlam sejati,sesungguhnya org yg paling kuat ialah org yg dpt menahan sabar nye... so..sape yg melayu suka sgt ckp bukan2 pasal kepemimpinan org melayu, bwk2 lah bersabar.. biarlah pemimpin itu dihitung diakhirat kelak..kita sbg insan yg lemah ini..perbetulkan diri kita dulu baru,pastu betulkan diri family kita,pastu betulkan diri jiran2 kita..barulah perbetulkan diri org kampung,negeri dan sbgnya... muhasabah lah diri anda..adakah diri anda itu selalunya betul... maafkan sy jika ada tersalah kata atau menyinggung perasaan anda semua..sekadar berkongsi pendapat. salam

redza said...

ape ntah dia ni. orang tgh cerita pasal kewujudan hantu/ makhluk ghaib.. dia cite bab duit rakyat?