Sunday, December 21, 2008

Bukan mengungkit tapi cheah soon kit

Siang tadi pergi PD. Kawan saya, Helmi kawin. Balik kami singgah Muzium Tentera. Entah apa jadah buang habitat pergi sana main panjat² keretapi.

Sekarang, pukul 1 pagi.

Saya rasa sunyi, sepi. Tersangatlah lonely.

Duduk depan PC, layan mp3.

Lagu melayu. Siti Nordiana. Bukan mengungkit tapi membangkit. Hihi

Bait²nya saya amati, cuba hayati. (bukan nama cikgu ajar seni tu)

Pergh...saya layan feeling sepenuh hati.

Sampai time korus bunyinya begini:

"Engkau perdagangkan
Kasih sayang ku selama ini
Engkau menggadaikan
Kerinduan demi kedudukan"

Tak boleh belah. Rasa nak terjun perigi.
baik lekas² tutup PC.

Selamat pengantin baru, abg jamil Helmi!

p/s: untuk tempahan pantun kahwin, sila hubungi henset saya

42 comments:

s e h a said...

wo
lagu lame ni
siti nordiana pun da lupe lirik die

paiseh said...

cheah soon kit jadi mangsa.. apa jadah..? hahahahah..!!

Monkey D Luffy said...

napa ko x suka lirik tu? ada kisah silam ker

Radius.F said...

agak2 cheah soon kit suka lagu tu tak?

yoshz said...

seha,
ha'ah. takpe kat youtube ada lirik sekali.

paiseh,
mcm masuk je nama dia.haha

monkey,
takde kisah silam. tapi mmg tak boleh belah.pilu beb, pilu!

radius,
kalau dia dengar sevelum main badminton, mesti dia nak serve pun tak lepas net.

Anonymous said...

perrhhgg...jiwang karat.tapi ok gak lagu Siti Nordiana tu esp.Yang Paling Comel..ada mp3 tak...cari22 tak jumpe arr.pasje kat hazim.Anyway, apa tajuk lagu...:)mamapower

o-y-e-t-t said...

wooo...entri yg banyak nama manusia

@t00neY r00neY® said...

saye ske siti ordia, syura, ely mazlin...lagu mereka la saaaaaaaaaangat berkadaran ngan saye..

@t00neY r00neY® said...

saye ske siti ordia, syura, ely mazlin...lagu mereka la saaaaaaaaaangat berkadaran ngan saye..

Dzulkarnain Mohamad said...

giler lirik..menusuk
aku tak tau pun lagu ni, itik gembo2 aku tau la

ilazz said...

wehh yoshz, ko dgr lagu camtu ke? Jiwang hampeh!!

budak_shinchan said...

pakcik yoshz stress ker? pi la jumpa idrus nafis kot kot dia leh ceriakan lagi idup pakcik.. Selamat Ari Ahad~ m(^o^)m

akuygdahlametakbaceblogyoshz said...

hahahhaa kate layan scorpion, metallica, skali ada lagu siti nordiana! hihihihihi jiwang bangat!

eh blog kamu nmk lain...

darkk25 said...

dem, buleh tahan jiwang gak ko neh

this.is.not.me said...

anda nk terjun perigi??
saye nk jadi saksi,boleh?

macha_sezs said...

err..
bro...ni ke akibat minum air panas ari tu?

Hidemichimomotani said...

Apa kata ko layan Scoin pulak? x pun Kump Amija...

orensangkuit said...

ahhh lapar terus bila membaca lirik siti nordiana nyanyi

raiHashim@ yanhashim said...

erk erk erk
lagu siapa tu?

hanakirana said...

salam Yoshz. aku tagged kau, kalau nak jawab sila. kalau tak nak, sudah.

hanakirana said...

oh lupa pulak nak letak url. sori

l.i.f.e said...

hahahaha...macam sim ya alip lam :))

teringat terus kat lagu budak tu nyanyi yg bola2 api tu...berapi mendengarnya!

aranhellstorm said...

aku br landing ke blog ko nih, mamat mana ntah kat fbook promo blog ko, nk bg ilang stres katanya, pegi blog ko, bleh glak2.. Mmg x menghampakan dan bleh layan. Btw apa brg layan siti nordiana, layan la arrow, rendu di jiwaku, sendu di hatimu. Hahaha

FarhanaLicious said...

jiwang berkarat. heheh!

sebelahkiri said...

lol Aku ingatkan ko budak metal bro...

yoshz said...

mamapower,
alah lagu tu hazim ada. confirm! mintak dia

oyett,
kalau perigi tu nama manusia, dah ada tujuh nama dah.

@tooney,
ler. takleh kawan la kita. saya langsung tak minat.
saya suka 4u2c ngan Nico.

dzul,
menara strawberi tau?

ilazz,
aku tak dengar. winamp aku random tetiba kuar lagu ni.
ntah bila aku download aku tak ingat.

budak_sinchan,
buat aper jumpa dia? buat sakit paru2 jer...

akuygdahlama..,
tah camne boleh sesat dlm mp3 list aku ntah. haha
aku dah touch up sikit. taruk eyeliner.

darkk25,
metal di luar, air mata di dalam.
pergh. tajuk album ni..

this is not me,
silakan. pastikan perigi tu takde lipas terbang. saya takut..

macha,
bapak dah lebih 10 tahun la kes itu berlaku.takkan ada efek kut?

hidemichi,
scoin tu yg kau panggil aku sayang, dia ko panggil sayang tu?
amija tu hapejadah la plak?

orensangkuit,
aku pulak bila tgk muka dia rasa cam nak makan cekodok.

yanhashim,
duh..

hanakirana,
mekasih. kalau aku dah takde ape nak tulis aku buatla.ntah bila ntah tu.

life,
tu feverret hazim tu! seriyesss....

aranhellstorm,
mamat mana? aku pun taknah promo blog kat fb.arrow ada lagu 'hatiku dilanggar lori' tak?

farhanalicious,
oh yeah. oh yeah..

sebelahkiri,
memang metal tapi di hati nan merindu...

Anonymous said...

...giler tuh bro..leh tahan gak kalo denga memalam nanti, tangkap syahdu...

-da'great team-

sebelahkiri said...

so selama nih ko hentak2 kaki..sambil tangan tepuk2 peha(gaya drum) dengar lagu jiwang ke?...haha

mimi said...

Abg, sorry abg ditinggalkan lagi sekali sampai abg terpaksa melayan siti nordiana. Mimi akan pastikan next time Mimi travel, Mimi tak tido awal. Haha. Sorry sayang. Tolong amik half day. Mimi demam teruk ari nih. Huhu...

tasikmerah said...

ah... gua rasa nk minum cuka getah bila lu nk terjun perigi...

gua sedih...

hahaha....



.

kecik said...

baik ko layan lagu yg dia nyanyi dgn achik tuh

tiada ku sangka
bola bola api.
miahaha

suya said...

wah sgt karat sekalik.
huuhuhu

Tengkorak Hidup said...

Yeah..Selamat Pengantin Baru Buat Helmi..

Aku Perasan Kelibat Kau...Nak Tego,Jauh Pulak...Ko Pakai Baju Nike Hitam Depan Ade Jari Tunjuk Peace Kan..?

Che Sue said...

gua jadi gegar jiwa bila baca lirik tu..rasa nk tampo laju2 je sapa yg nyanyi lagu tu..

Anonymous said...

Yoshz San,
Sunggus mendlm korus itu.
Lagu nih sesuai dijadikan tema utk PLKN.

S.YanaZ

yoshz said...

da great team,
yup. dengar mlm2 sambil gigit bunga ros. waduh..

sebelahkiri,
itu aku dengar elyana-kalis rindu. ahahaha

mimi,
i tak kisah kalau u tidor awal. tapi kenapa marah i masa i call..
kecik hati abang..uhuks. ya, dah half day dah pun semalam.
syok half day. rasa cam budak sekolah. haha.
cheh...dah jadi mcm blog personal pulak ni...haha

tasikmerah,
minum la klorok. lagi berkesan. kalau tak tahan pahit amik yg perisa lemon nyer..
mampu menghilangkan tahi lahat.

kecik,
tu lagu hazim...lagipun lagu tu ceria sangat. tak sesuai dgn naluri gothik ku

suya,
tak rela rinduku dijual beli dgn limpah mewah bahagia mu..

tengkorak hidup,
weh ko yg mana...jgn stalk aku weh..

che sue,
siti nordiana ler! jgn tampar pipi gebu dia.

s.yanaz,
abis la budak2 PLKN tu terjun perigi ramai2...ahaha
weh, asal ko tak guna akaun ko? aku kalau anonymous komen ni agak cuak sikit...

alif-mikail said...

eh! koi tak balas ke komen kat sini semalam?

laaa... baca je lupa nak komen la..

gelak la dulu.. agaggagaa

macha_sezs said...

ade.........incik bukan pakar kimia..........

KARKADEWA said...

ah...
membace lirik shj rase nak telan racun tikus...
blom mndgr lg...

Anonymous said...

aku dah 20 tahun tinggal di luar negeri. Susah nak baca bahasa melayu dan tak minat belajar semula hingga mulanya terbaca artikel2 Hishamuddin rias dan terkini blog Yoshz.

Cheers

yoshz said...

alif mikail,
cheh. gelak tak ikhlas. gelak lagi sekali!

macha,
saya kimia dapat C5. kira ok la tu.

karkadewa,
ntahnye. aku gigit selipar masa baca lirik dia tu

anonymous,
thx! actually at first i didnt feel like writing in Malay at all.
Until i read sham rais' stuff.he's one hell of a writer.stay tuned!
pergh. ckp omputih plak aku

EM AN said...

memang semua cikgu seni nama dia hayati ke? sebab cikgu seni aku pun nama dia hayati gak dulu.