Thursday, December 18, 2008

Kerjaya anganku musnah

Kadang-kadang saya boring jadi Yosh. Ok, bukan kadang-kadang. Agak selalu jugaklah. Semalam saya jadi Rahimin. Bapak tak seronoknye jadi dia.

Bagi mengelakkan rasa murung dan rendah diri, saya pun berangan....

Saya ingin menamatkan kitaran hidup saya yg biasa-biasa ni. Bangun, gi kerja,balik, makan, berak, tidur. Lupa pulak nak cebuk dulu..aiseh.

Saya ingin kumpul duit sebanyak mungkin. Kemudian, masuk politik. Lepas tu jadi PM. Lepas tu tukar jadi diktator. Takde pilihanraya. Pendapat orang ramai takleh pakai. Semua nak murah je. Tapi kerja malas. cukai taknak bayar.Bodoh.

Semua orang patut ikut cakap saya, jadi lebih cepat kita jadi negara maju.

Lepas dah maju, saya perah lagi tenaga kamu semua. Kita jadi negara paling kuat kat dunia. Kita luaskan empayar. Biar saya jadi presiden dunia. Caranya adalah kita kawal komoditi penting dunia ketika itu. Mcm sekarang minyak, mungkin akan datang air. Takpun oksigen.

Mana-mana negara yg ada komoditi tu, kita paksa dia jualbeli guna matawang kita. Kalau dia taknak, kita serang negara diaorang. Tak kisah la, kalah ke menang. Janji serang je dulu.

Lepas tu, saya dapat bayangkan, saya buat satu sidang akhbar. Ramai wartawan datang, tanya soalan, ambik gambar. Meleleh air mata saya nak tahan silau flash tu. Pandangan saya pun kabur-kabur. Saya ternampak ada bintik hitam, terbang ke arah saya. Makin lama, makin besar.

Gedebak!! Hoii, cilaka mana baling kasut ni?

Pekk! Kena lagi sebelah.

Kensel la jadi presiden. Siapa tahu kat mana ada kelas seni elak kasut?

Nak kena belajar dulu ni. Hosss...

33 comments:

this.is.not.me said...

try check belakang umah anda
ade tak yang menawarkan kelas tersebut?
err..ke jamban di belakang rumahmu wahai incik Yoh??

yoshz said...

apa dia tak dengar???

Brrr...gluk gluk gluk..

[bunyi flush kuat sangat la]

ilazz said...

cuba ko berangan nak jadik ustaz ke, nak g haji ke.. ini berangan jdk bush. klu ko kat sini mmg aku baling ngn helmet.. lagi kaww. hehehe

Cicadasx said...

Haha klasik.
Tapi org tu dah kene tangkap dah jgn risau.

Undilah Presiden Yosh!

KARKADEWA said...

ape kelayakan gua nak apply jadi naib presiden..??

yoshz said...

ilazz,
helmet mana bley masuk dewan. awal2lagi ko dah kena tangkap. haha

cicadasx,
undilah saya. saya akan hapuskan mat rempit. dan juga eye on Malaysia.

karkadewa,
kamu kena pandai tepis kasut. boleh?

suya said...

ko tak mandi ke?tak cite pon.

orensangkuit said...

berak tak cebok...busuk laa dia nehhh

antusabun said...

takkan kena baling kasut je lu dah lelah? gua ingat lu dah kental..haha

Encik Bibir said...

nk jd presiden konon, org nyanyi "rumah terbakar" pon dh kelang kabut.

kene baling kasut cm bush ar ni?

ierma said...

bush terer ilmu elak2 ni..
tryla kontek dia...kut2 dia mo ajo ker...

hehehe (salam kenai...)

darkk25 said...

sejak hari itu, semua wartawan tidak dibenarkan berkasut. semua wajib berkaki ayam..

nasib baek cita-cita saya bukan jadi wartawan.

.farah. said...

gua hantar budak suruh liwat lu. *muka garang

hajime said...

adidas ke nike ek?
ke abibas?

sultan said...

aku rase bush tau. tgk gaya dia cam ada ijazah dlm seni elak kasut tu...

Pengejar Masa said...

kalau kau dah jadi presiden dunia, sila haramkan kasut.

hanafana said...

hahahaha...adoi..
pat0t asah kemahiran baling kacot tuh..kalu tak mesti besh ye kene kasut.. =)

Hidemichimomotani said...

ko tidor tak basuh berak tu yg kene baling kasut, bukan pasal jd diktator!

Che Sue said...

kalo aku, aku balik kasut bola yg ada spike2 tu..baru solid melekat kat dahi! hahahaha..

macha_sezs said...

tahniah!
anda hilangkan penat saya harini~~
hahahahahahahahahaha*gelakgulingguling*

Monkey D Luffy said...

hahaha... betul semua tu kena belajar dulu

o-y-e-t-t said...

tapi kalu kasut bau pekung, blom hinggap dahi lagi dah bole kojol kot..

corneamelayu said...

saje saje je nak taip kat sini...

@t00neY r00neY® said...

abes relevan la eh?
beljar elak balingan tin ye..

sib baik kamu x dijadikan diktaktor..kalau tidak..jgnn kasut...anjing pon saye leh balingkan

Pherry Clucker said...

serius
boring doh jadi orang biasa-biasa

sarloamd said...

"macam mana saya mau elak, silat elak kasut pakcik belum ajar"

gorges yg maskulin said...

eh yoshz, aku jadi setiausaha negara laaa... dah ko jd presiden... kehkehkeh...

tasikmerah said...

ada je lah idea budak nih haih~

ha ha.




.

Dzulkarnain Mohamad said...

ha'ah, baik kau berangan jadi wartawan..

rahimin idris said...

woi, apa kata ko jadi 'mama bosan' pulak! haha

yoshz said...

suya,
takkan aku ikat tali kasut pun nak cerita? yg penting2 udah le

orensangkuit,
aku lupa tulis la. bukan lupa cebok.

antusabun,
mmg kental. tapi malulah kalau hari2 camtu..

encik bibir,
aku kelang kabut tu maksudnya aku jiran yg prihatin

ierma,
apa facebook bush? hehe. salam kenal..

darkk25,
alah. nanti diorang baling pen ngan kertas.
wartawan mmg suka membaling.

farah,
ah aku buat pengakuan bersumpah.

hajime,
alan dellon. sama mcm ustaz ipin punya.

sultan,
aku rasa dia 'Bush Lee' laa...

pengejar masa,
ermm..tunggu mufti keluar fatwa dulu..

hanafana,
lain kali aku nak bawak raket tenis. orang baling kasut aku smash balik.

hidemichi,
aku basuh la! basuh! cuma lupa nak tulis jer..halaa...

che sue,
aku smash balik dengan raket tenis jenama yonex

macha,
aku yg penat adalaaah...

monkey,
ya. tapi kelas kat mana? ke makmal?

oyett,
haha. terpaksala gunakan pewangi ambi pur.

corneamelayu,
saja-saja nak delete boleh tak? haha

@tooney,
anjing kering tape kut...

pherry,
lagi boring keja ngan jepun. duk bangi lak tu. haha

sarloamd,
kena belajar isim nya dulu..ajis cuba bacakan ye nak..

gorges,
jadila menteri pelancungan. ko ngan azalina kan ada iras2. haha

tasikmerah,
mana ada aku ada idea. sebab tu tulis benda bosan camni.

dzul,
aku nak jadi mcm nurul syuhada nurul ain. boleh melancong, makan2..alah bimbonya aku.

rahimin,
ko nak jadi imuda? haha mmg ko sesuai! dzul boleh jadi al kepong.

l.i.f.e said...

haihhh macam2 kamu ni :))

lepas ni ada pulak wartawan yg baling microfon, baling kamera, baling spot light...lagi naya

raiHashim@ yanhashim said...

haha
kutuk bush
saya mengadu kat dia
ala lalalalallalalaland