Sunday, January 25, 2009

Iklan petronas

[cerita bohong. semata2 skrip iklan. saya takla sebodoh ni..]

Trutt...trutt...

Saya: Hallo, boleh saya bercakap dengan Wong?

Wong: Yah. Wong sini cakap...

Saya: woi. apa pasal suara u serupa bomoh tua? Mcm perempuan mau mati saja..

Wong: ...

Saya: Hallo?

Wong: Sini satu rumah nama Wong. U mau cakap dgn Wong yg mana?

Saya: tiu. [hempas gagang. rasa bersalah terhadap Mama Wong]

****

Bersempena dengan Tahun Baru Cina, marilah kita bermaaf-maafan sesama kita dengan penuh keinsafan dan kasih mesra.

Selamat tahun baru Cina.

Apa azam tahun baru anda dalam bahasa cina?

[fade. lambang petronas pun muncul..]

GONG XI FA CAIII!!!.......



p/s: abob,boleh jual tak skrip ni kat petronas?

33 comments:

miezi said...

haha..
konfiden yg membunuh. Eheh

mimi said...

sayang,

gi layan cerita game cina "Jacky Live Game Show" on TV2 skang lagi best dr cuba create iklan petronas raya cina. klakar, cam istana takeshi...hahaha...

lef u di chinese new yr oso,
mimi

Kikuri said...

Waaa... kalu lah ada iklan camni kat tv, mesti rosak anak bangsa.

P/S
Nasib ini baik cerita bohong...

yoshz said...

miezi,
keyakinan saya sangat terserlah dgn pencuci muka garnier.

mimi,
sorri yang. i tak sempat baca ur komen tadi. but i tau citer istana takeshi tu. mmg lawak. terutama sekali maharaja dia. rasa nak tampar je laju2.
lef u too..

kikuri,
apa lak rosak nyer? penuh bermesej apa? hehe. yup, ini cerita bohong.

bibir said...

ko keje tuk petronas plak ke?

KARKADEWA said...

tiu!
cilakak punya melayu!

~ikhlas dari Mama Wong~

MrPanic said...

pencetus idea bangang di kala kebuntuan.

mesti petronas ngn shell berlumbe2 nak beli idea ko.

darkk25 said...

kih2. kretip la abg yoh ne

sultan said...

peh... kalo jual bole dapat ribu ribu ribu dirham ni. haha...

macha_sezs said...

ah.ini macam lu muleh ganti itu pekija dekat kilang iklan sana.

xoxo.mama wong.

Monkey D Luffy said...

bg ler nama penuh... hahaha

kecik said...

macam cte pipiyapong kot x silap. btw, kot leh jual skrip sape ko nak amik melakonkan watak ko?
norman hakim?
syamsul yusof?
err...rosyam nor?
awie?

paiseh said...

kalu iklan telepun seswai sangat ni gua syak..

sin ne quai le..!

buih said...

uih tak baik ah berbohong...

camane nak buat benda "links to this post" nih?aku puas nak figure out..burn cuti raya cina aku...

@t00neY r00neY® said...

all d besh la eh...

terai tgk bolos edisi jopun la...

lawok gak..

eh..cny ke...shr?
adeh

this.is.not.me said...

incik Yoshz,sebagai rakyat muhibah,kita turut meraikan semua perayaan,kan?
ape lagi,bak sini angpau!
xD

Rajuna said...

azam dalam bahasa cina?
saya tau

kainina kot.

cujen said...

waakakak.....ni memang siyes lawak...
(walaupun aku hanya ketawa terbahak2 bila baca untuk kali ketiga sebab takpaham pada mulanya)

Tidak Selalu Cerah said...

hahahaha..

orensangkuit said...

oh
kong xi fat choi
kim limau sekotak kat mama Wong

Pan said...

rumah ak plak sme nama muhamad...
mak ak je x...
haha...

alif-mikail said...

terserlah..

alif-mikail said...

eh! terserah...



fade.. Logo PETRONAS... hahahaha

mugiwara said...

muharam hari tu ada niat penghijrahan baru
tahun baru hari tu buat resolusi baru
tahun baru cina kau nak buat azam baru lagi?
tunggu je la tahun baru india nanti baru fikir~

Hidemichimomotani said...

Wong aku tak reti, tapi kalau wang aku paham sgt!!!

tasikmerah said...

iklan petronas nk kena sedih2 sikit...... he he.


.

mahata said...

rase cam nak tampar kau laju2.

l.i.f.e said...

kalau kelakar dan versi tak mesra, tak sesuai utk iklan petronas la.

btw, hai mimi. :D

antusabun said...

silap besar betul lu bro...boleh gaduh tu. bomoh tua?

suhanazainal said...

tasikmerah, lepas dia hempas gagang & rasa bersalah terhadap Mama Wong, pastu dia nangis keinsafan. barulah sedih. so bolehla jadik iklan petronas.

aRaBeLLa said...

paiseh- cehh wa terase lu aim kompeni mana...hukhuk

btw kelakar la entry nih..huhu

redza said...

Kemegahan negara kita..
Semerbak nama..
Seluruh dunia..

yoshz said...

bibir,
aku coba2 buat freelance mana tau rezeki yasmin ahmad dah habis.

karkadewa,
mama wong ni tak bersipat petronas langsung la..

mrpanic,
mobil beli kut? minyak tu mcm dah tak laku jer..

darkk25,
tima kasih.

sultan,
ho yeh! fattala! kau tolongla jolok2kan mana2 stesen minyak yg nak beli

macha,
kilang iklan sekarang dah merosot. tu psl semua iklan dah bosan

monkey,
aku pun tak tau nama penuh dia. haha

kecik,
ha'ah. ada org cakap camtu jugak. aku pun baru perasan. damek.
aku nak amik ruminah sidek jadi mama wong. idrul nafis bley jadik aku

paiseh,
mana ada iklan talipon rumah lagi dah. uniphonekad pun dah pupus.

buih,
link to this post tu ada bangang sikit. bawak2la bertenang.blogspot ni sangat menguji kesabaran

@toonet,
jopun punya takde zizang..best ker?

thisisnotme,
saya tak kawin lagi mana bley bagi ang pau. siu pau mahu?

rajuna,
lu la kainina!
[tak tau mencarut cina]

cujen,
entri2 saya mmg sarat dgn mesej tersirat. selalu bertemakan kasih syg

tidak selalu cerah,
ko gelakkan saper tu?

oren,
kong hei.aku terus kirim hamper sebagai tanda bersalah

pan,
kau rasa nama mak aku hassanul zainab ker? haha

alif,
cis saja nak komen dua kali.
fade. iklan.

mugiwara,
ko tunggu je la tahun baru jawa. ajak mkn satay sekali

hidemichi,
mata duitan! pompuan semua camtu. benci!

tasikmerah,
oklah. mama wong mati sejurus habis perbualan. ok tak?

mahata,
ko gerudi amma appa je pipi aku. senang.

life,
ok aper. staf diorang pun camtu.
ko ni bff mimi plak ker? pompuan..hmph!

antusabun,
haha. mmg bomoh tua. niyang rapik.

suhanazainal,
aku dah decide. mama wong mati tak sempat tinggal wasiat. sedih kan?

arabella,
posing awak lagi kelakar. hua hua

redza,
tu moto sesuai utk khairy jamaludin