Friday, January 2, 2009

Selasa hari tu saya cuti

Hari selasa. Saya bangun pagi. Lebih kurang pukul 9. Bagi hari-hari yg takde cerita pinggu ia agak awal bagi saya.

Saya pergi ke kedai mamak untuk beli sarapan. Roti sardin dgn teh o bungkus. Kemudian, saya pergi ke 7-Eleven untuk membeli barang keperluan harian. Suratkhabar, nescafe, rokok dan air strawberi. Best betul hari ni cuti. Jadi, saya dapat melakukan gaya hidup saya yg agak pakcik-pakcik ini. Tapi, takdela saya nak gi siram pokok bunga. itu dah melampau pakcik kayy...


Masa beratur nak bayar tu, ada sorang mamat berdiri belakang saya. Muka skema, mesti budak UKM ni. Hati kecil saya berkata dgn jujur, mulia dan amanah.

Kemudian, sorang lagi mamat masuk. Muka skema jugak. Tapi mungkin dia fakulti yg tak berapa pandai sangat.


Mamat skema kedua berkata,"Hey kau....lama tak jumpa! kau buat apa sekarang?"

"Aku tengah beratur" jawab mamat skema pertama ringkas. Muka takde perasaan. Langsung takde rasa bersalah.

Kepada dekan fakulti berkenaan, sila ambil tindakan susulan. Paksa mereka masuk acara lawan pedang atau panjat² gunong. Atau membuat aktiviti² yg dapat mengurangkan peratusan skema dlm diri mahasiswa terbabit.

Sekian.

-abg prihatin

26 comments:

Pengejar Masa said...

bodoh poyo! hahahahaha....

darkk25 said...

biasa la tuh.
kalo aku jumpe, aku tipu je.

cik yanhashim said...

dia cuba buat lawak sarkastik lah

sekian.


-kakak freshie aka. junior gila kuasa-

antusabun said...

aku tengah beratur??? haha.. gila lawak.

Dzulkarnain Mohamad said...

hahaha..biasa jumpa lawak mcm ni..macam la ko x penah buat..

a-'ko tengah buat apa?'
b-'aku tengah bercakap ngan ko..'

budak_shinchan said...

gaya dak skema 1 tu ada macam Idrul Nafis x? cam kiut jer..

Hidemichimomotani said...

1. aktiviti budak skema- buat assignment, main game final fantasy, lepak kedai mamak belah dalam tepi sekali dgn member2 skema, membaca majalah gadget.

2. tempat lepak budak skema- 7 eleven.

3. ciri-ciri budak skema- gemuk, pendek pakai speck.

4. makanan kegemaran budak skema- roti sardin dgn teh-o.

5. rancangan kegemaran budak skema- Pingu kadang2 Bob the builder.

kesimpulannya- Bukankah Yoshz pernah kata Vampire yg jahat hanyalah alter-ego-nya? duhhh!

dialicious said...

Actually my ex bf penah jwb camtu gak..terus kene rejek dgn bapak mentua..tu yg dah jadi Ex tu skang..hahaha

paiseh said...

caya laa..! lu punyer peratusan prihatin tu memang tinggi gua syak.

sultan said...

adoi... down betol prestasi otak mamat tu...

macha_sezs said...

budak macam ni ko elok bagi paranawei...

pastu die akan tnye
"apsal anda sepaksepak saya?"

ko kene jawab
"saje"
sambil tolak spek gune jari telunjuk.

FarhanaLicious said...

hahaha. bagus betul budak tu. betul betul skema.

kecik said...

aku nak tau dia course ape...

Rajuna said...

dia jujur lah!

orensangkuit said...

betoi ape dia jawab
10 markah..

sarloamd said...

ape ko.
orang yg tengah beratur tu la dekan ukm. haha

stu_comot said...

wahh..jatuh ati kat si skema yg tgh beratur..gile lwk jwpn..

KARKADEWA said...

terdapat dlm rang undang2 disiplin fakulti perikanan yg diguna pakai oleh semua fakulti2 di Uni2 seluruh Malaysia yang skema itu adalah satu kesalahan disiplin yg berat dan boleh dihukum buang daerah...

menonton pinggu pula adalah aktiviti yg sehat..kan..??

tasikmerah said...

ok hape jawapan aku tgh beratur tu... ha ha.


.

yoshz said...

pengejar masa,
poyo mcm yoyo. ha sambung!

darkk25,
saper tipu dosa besar la

yanhashim,
tak kelakar pun.
(padahal duk tutup mulut masa bayar itu hari)
asal ko asyk tukar² nama je?

antusabun,
hehe. (apa patut aku reply?)

dzul,
ha'ah. ye tak ye jugak. aku slalu buat kat ym.

shinchan,
ada ciri2 nak kena hempuk dengan pemadam api.
yg itu sama

hidemichi,
rambut belah tepi pakai name tag takde ke? haha

dialicious,
ala..si nyamuk tu sebenarnya tak banyak beza pun. perchayalah.
weh, nampak ur car kat Zon in the park..

paiseh,
daya observasi yg tinggi hasil power spek yg melampau.

sultan,
betul. kena banyakkan makan kismis jampi

macha,
satu hari nanti pasti aku lakukan...
[tolak spek...kanta spek pun bersinar. ching..]

farhanalicious,
skema mcm borang PTPTN

kecik,
ala..mesti cos² sains kom-kom ke aper jugak.cos baca-baca. takde kira2.

rajuna,
ah ko suka sebelahkan org camni. ko, hazim, danial sama jer.

oren,
alah markah bodek nak buat aper...

sarloamd,
tak mungkin. dia tak pakai kemeja dengan pen di poket depan pun.

stu_comot,
huh? zaman skang pompuan suke yg skema² eh? nanti aku bagi no talipon dia

karkadewa,
betul. pinggu dapat membaiki penggunaan bahasa eskimo setiap pelajar.
mm..haha..huhu..kncok kncok!

tasikmerah,
tak ok. tak remaja langsung jawapan itu.

cik yanhashim said...

kepada abang prihatin.

bro.krisis identiti dowh~!

Anonymous said...

Lain kali sebelum tegur bagi salam,tanye khabar dulu...betul la jawapan dia...memang dia tengah beratur....(penyokong budak skema):)mamapower

Fiziy said...

kau tak gelak golek golek ke kat situ? HAHA

kalau aku, memang confirm ar aku buat "give me five, bro" kat mamat tu.

KEKE

Iz said...

kesian dia. lurus betul orangnya. Ape la perasaan mamat kedua apabila mendapat jawapan sedemikian ye?

budak keje kilang ^o^ said...

sebenanyer hadi pon slalu cakap ayat camtuh...ntah2 tu dari pengalaman sendiri...

sudah jangan nak tipu. saya penah dengar masa beratur blakang encik hadi.

nuyuljana said...

lawak siot budak skema tuh!

:D