Tuesday, March 17, 2009

The 3 Babies

Ada tige ekor anak babi. Babi A, Babi B dengan Bambobi. sekor pun tak hensem. mereka sedang berjalan2 di dalam hutan. Tiba2 Babi A berasa lapar, lalu dia pun berkata, "eh i lapar la. Jom kita berenti makan?"

"Ah u makan la. i diet" kata Babi B dengan penuh yakin. Babi B adalah awek kepada Babi A.

Tetapi tiada makanan didapati di situ. Yg ada cuma siput ngan ulat gonggok. Babi A geli. Dia cukup pantang tengok benda yg jijik dan gross. Tekak westernnya tak mungkin dapat menerima benda2 mcm tu.

"B, i tak lalu la makan benda2 camni. jom makan McDonalds"

Mereka pun menuju la ke MCdonalds. Selepas makan McD, mereka berdua main gelungsur yg disediakan. Mereka fikir mereka comel agaknya. Mereka terlupa mereka tertinggal Bambobi di hutan. Secara semulajadi, Bambobi menjadi babi tunggal.

Sesungguhnya, babi B mempunyai ciri perikemanusiaan yg unggul dan dinamis. Dia tidak sampai hati meninggalkan Bambobi kelaparan di hutan bersebabian. Loneliness sucks, u know. Itu prinsip hidupnya.

Jadi dia pun beratur untuk tapau Happy Meal untuk bambobi. Sekarang beliau adalah Babi Q.

Sementara menunggu Babi B, Babi A pergi basuh tangan jap. Setelah habis basuh tangan, dia pergi main2 pulak dengan pengering tangan tu. Dia berasa terhibur melihat betapa hebatnya mesin itu. Kadang2 dia main acah2 taruk tangan bawah mesin, sengaja nak tengok mesin tu detect tak kalau letak tangan laju2. hatinya merasa puas melihat mesin itu diperbodoh2 kan.

Simple things please small minds...

Tiba-tiba, suatu yg tidak terjangka telah berlaku...

Sesuatu yg tidak terjangkau dek akal.

Ketika ini, jam tepat menunjukkan pukul 12.

Yosh telah pun ngantuk. Mimi pun telah pergi kerja. Jadi, apa tunggu lagi.
Saya mahu off YM dan tidur. Selamat malam. ZZzzzzz...

43 comments:

a.b geldofg said...

babi! hehehehe

Anonymous said...

Sebarang komen dialu2kan.
Komen2 yg mengandungi unsur2 lucah, perkauman dan ceramah agama yg membosankan tidak dibenarkan.

DAMN

HazirahMahadzir said...

ohh..sgt berperikebinatangan entri ini..

T__T

paiseh said...

gua tau la... lu kebosanan tunggu mimie kat mekdi.. tapi agak2 la.. budak2 pun nak samakan ngan babi.. cilakak!!

o-y-e-t-t said...

nih kutip kt mane babi nih??kt bukit pelanduk??

darkk25 said...

tidur kul 12 pm..tak pegi keje ke?

Don Karldon said...

best betul post kali ini.ternyata anda amat prihatin dgn isu2 terkini.babi mempunyai perasaan jugak..hak mereka kini dinafikan..hahahaha

hanafana said...

hadai..
hahaha..lawak-lawak..
aiyak!
berbabi-babi dlm entry nihh..

Miko Yamaguchi said...

weh weh, cerita x abis ni!

Bobo Brazil said...

kenapa bila kita marah kite kata "BABI!!!!" kat mangsa???

1412 said...

meh sini.
tadah kepala kat depan ni.
aku nak caples laju-laju.

eija maskulin said...

hahahaha ko ske menukar peranan / watak org lain... gaya² sastera melayu kuno... bahasa mudah... ayat berlapik...xnak org kecik ati...

kay said...

babi yg beratur=babi Q..

yela ko..pandai sungguh..

Dzulkarnain Mohamad said...

oh, sungguh banyak pengajaran yg dpt dikutip di sebalik kisah babi ini..

kecik said...

HAMPEH!

sekian

miSz.haNie said...

motip cerita sal babi..?

suhaili said...

nie citer ape nie..bambobi tu dapat makan tak McD ?

Encik Bibir said...

BBQ ko!

Hidemichimomotani said...

hahaha...hampes lu. Lu Memang cekap buat cerita rekaan!

suhanazainal said...

ciss...abisla kene samak satu mekdi.

mimi said...

sayang,

ini keje u eh? kata nak tido? hermph! hampess. sibuk kononnya nak tunggu i siap gi keje pagi tadi, rupa2nya tulis ini babi punya entry lorr...hahha...

paling tak tahan Babi A main acah2 bawah pengering tangan tuh..muahhaha....ur right! simple things please simple minds. how suitable for this scenario. ahaks.

love u. esok i install webcam, u leh stalk i plak. ;) babi lah!!

ur mims

Anonymous said...

Keesokan harinya, Babi D bersama Majin Buu menyerang bandar barat dan menukarkan kesemua manusia kepada cokelat.

Kesemua Babi-babi gembira dan mati kekenyangan.

miezi said...

hi-ends ye those babies. haha

Kikuri said...

Adakah babi2 ni secomel Babe? Inilah entry yg paling banyak menggunakan pktaan BABI tanpa sapa2 rasa terhina. Inilah paradigm shif namanya...


P/S
mulai skang, aku kene berhati2 kalau main slide kat Mcd.... Takut kene samak bontot aku... chehh!!!!

blokdrive said...

siot lo.. lu memang kreatif bikin gua tak puas hati.. sad ending. huh!

tasikmerah said...

nk kena carut dia nih... hehehe...


.

kojah said...

mimi keje?ingtkn blaja...

@t00neY r00neY® said...

babi arr...
huish..kene samak blog nih nnt

yoshz said...

ab,
ermm. babi goreng tepung! lagi hina kan?

anon,
i mmg nak kena pijak kan?

hazirah,
tak mcm tukang tulis dia langsung. i know.

paiseh,
mimi aku kat US ler. lagi pun kitorang selalu order je McD.
ermm...gambar kau tu, bambobi ker?

oyett,
kutip kat tmn tergantung babilon.

darkk25,
oh shit. aku salah post punya time. 12am sebenarnya.

donkarldon,
kalau aku prihatin dgn isu terkini dah pasti aku cerita psl ali rostam.

hanafana,
berbakul-bakul babi dilemparkan.

miko,
nak buat camner. aku nak tido. belum sempat lagi bambobi dibaham buaya. oooppss..

bobo brazil,
kerana babi menurut kaca mata sains adalah haiwan yg malu. kerana ia jln tunduk.

1412,
jgn caples kuat sangat. nanti kepala aku tercabut. camner nak makan nanti?

eija,
aku rasa babi2 di luar sana berpiket membantah perlantikan aku sbg blogger keamanan.

kay,
yup. dari datuk aku,bapak aku, kakak aku, aku semua genius terbilang.

dzul,
ahahah. aku tau kau pun main mesin pengering tu jugak kan? ngaku laa...

kecik,
penyedut hampagas betul la kau ni.

miszhanie,
takde motip. cuma membilang anak babi sebelum masuk tidur.

suhaili,
ntah. aku tak tau. kan aku dah tidur masa tu.hehe

encik bibir,
Puan Hajjah Sarbabi la kau!

hidemichi,
mmg handal. seperti pencuci pinggan mangkuk axion

suhanaa,
takpe.babi ni telah disterilkan terlebih dahulu.

mimi,
haha. masa i tunggu u tu la tangan i mengetik2 kibod. efisien kan?
tak mcm pegawai kastam.if u know me very well, u know what am i trying to tell from this entry rite?
pls. install webcam. meh i stalk u plak. rasa kau rasa...
love you.

anonymous,
Malangnya, hanya seorang yg mampu menyelamatkan dunia ketika itu.
tapi dia sedang bersembunyi dan sibuk berdandan. Beliau ialah...
Encik Satan. haha.

miezi,
those babies aren't rich. they are just plain filthy.

kikuri,
tak comel. muka mereka sangat taiko. lagi2 bila mereka main ping pong. pengering tangan tu jgn lupa! samak gak! haha

blokdrive,
menghampakan peminat tu mmg bakat semulajadi i. tapi u all keep on coming. i dunno why..

tasikmerah,
jgn carut kat sini. nanti cikgu ambik nama.

@tooney,
takper. babi dlm blog ini dikira najis mukhoffaffah.
psl dia berumur kurang 2 tahun dan hanya minum susu ibunya sahaja.

a.b geldofg said...

babi tk thina...tepung yg thina sb telah dgunakan utk mgoreng babi hehehehehe

yoshz said...

Mana tau tepung tu kristian?

l.i.f.e said...

adeh..sesedap layan citer, tetiba abis pulak!
anti climax btol ah kamu yoshz!

sebelahkiri said...

wahaha..walaupon hang bukan sebelah kanan aku lg..aku keep layan blog ko...best2

Ape cerita keja baru skrang?
best x?..x rindu ke dgn atuk2 ko kat sini..hehe

valsa nine said...

kerbau = kuba (dalam dialek klntan)

ada 3 ekor kubas iaitu kuba A, kuba B dan kuba C. seorg polis sedang mencari kuba2 terbabit. tak lama selepas itu, polis tersebut menjumpai kuba A dan kuba C sedang dating di taman tasek. polis lupa siapa nama lagi sekor kuba itu, tapi polis itu pekak. so, sila teriak nama kuba itu kuat2. hehe

kalo anda tak tahu, anda mati muda. kakakakakakakaka

cujen said...

cuba kira ade berapa perkataan babi di dalam entry nie...

dialarang melucah...

en. yosh taleh menyebabkan saya ketawa berguling2 petang nie...ampeh betul..

macha_sezs said...

ahh...aku yg suci ni gagal membaca entry ni...

lalala~

yoshz said...

life,
nak buat camner kak. dah tertido. haha

sbelahkiri,
weh saper sebelah kanan ko skang?
kerja baru ni bosan gak.tapi still takleh lwn soni nyer bosan.haha
peh. sikit pun aku tak rindu. syg lagi ye ko ngan atuk2 tu..

valsa,
nate kubabi nih chome selalu..

cujen,
lucah ke babi? taleh? kuah kuah.
skang aku lak gelak guling2..

macha,
dlm erti kata lain ko bawah umur ka?

acik oren said...

pesal tetiba entry pasal babi plak
panda pun okeh hape

alif-mikail said...

cilakak!
idea aok mmg tahap cipan.. buat koi gelak.. hahaha

betulkeyosh? said...

'Simple things please small minds...'

this statement bothered me the whole day!

ilazz said...

ni babai spesis mana ek?
:p

yoshz said...

acik,
aku mmg biasa nak tidur bilang anak kenyir. senang lelap

alif mikail,
aku sebenarnya takde idea. sebenar-benarnya lah.

betulkeyosh,
betul la. tak biasa dengar ke?
no worries, small mind does not necessarily mean stupid.


ilazz,
spesis siberia. suka berak malam.

macha_sezs said...

err....saya yg loli??
hahaha~~