Friday, March 27, 2009

Bercakap dengan diri sendiri

Oleh kerana saya tidak pernah diintebiu oleh sesiapa, maka saya pun intebiu diri sendiri. ikutilah temubual bersama encik Yoshz oleh wartawan bebas, encik Yoshz 2.

En. yoshz 2: Apa khabar?

En. yoshz: Lagi mau tanya. Kau kan tahu..

EY2: Ye tak ye juga. Baiklah. Ceritakan serba sedikit mengenai anda.

EY: Itupun kau dah tau kan? Takpela. Nama saya Hassanul. Saya adalah saya dan saya tetap akan menjadi diri saya. Taknak jadi Azwan Ali.

EY2: Best ke jadi Yoshz?

EY: Kadang2 best, kadang2 tak best.

EY2: Cakap camtu, Tuhan tak marah ke?


EY: cakap bohong pun Tuhan marah kan?


EY2: ye la. patut kau bersyukur dgn apa yg ada.

EY: mmgla. tapi tak bermakna kena cepat berpuas hati. Kalau beli kentaki bawak balik, tu kena pastikan cili sos disertakan sekali. jgn cepat pasrah. pasrah dan bersyukur adalah 2 perkara berbeza.

EY2: Mcm tajuk filem je..


EY: eyyy bodoh la kau ni. kantoi kita tengok cerita melayu. kui kui

EY2: Saya rasa kita dah lari tajuk..

EY: ada tajuk ke intebiu ni?


EY2: takde.

EY: tau takpe. kamu tanyalah ape2..

EY2: ermm..kau reti berenang?


EY: tak. saya nak terapung pun tak reti. org cakap kena rilek. tapi org rajin mcm saya mana reti rilek. sebab tu org melayu je pandai berenang ni.


EY2:apsal?


EY: pasal diorang banyak rilek

EY2: kalau terjadi kejadian lemas2 macam mana? apa yg terjadi pada anda?

EY: Secara otomatik saya akan jadi makhluk tuhan yg paling bertakwa. Pasrah aje la.

EY2: Aik? Kata tadi jangan cepat pasrah?

EY: Takdela cepat sangat. Cuba2 la kuak2 air ngan tangan sedaya upaya. Kalau dah lenguh tu, putus asa aje la. Takdela nampak mcm bodo sangat. Takkan la dlm saat2 genting tu, tiba2 boleh reti berenang pulak kan?

EY2: Mcm tu pulak eh? apa pendapat anda tentang masa depan ekonomi jepun?

EY: Oh! itu ke? ermmm..pendapat saya sangat bernas!

EY2: sungguh bernas jawapan itu! saya langsung tak duga sama sekali. Tak tido lagi ker?

EY: Belum lagi. Nak kena siapkan proposal bodo ni. Kena antar pagi. Esok lepas jumaat taknak kerja. ada hal sikit.

EY2: Rajin betul....

EY: tak. kalau rajin betul mesti takdenya aku nak tulis benda alah ni sambil kerja kan? dia separuh betul. Jadi, rajin tul!

EY2: Ye tak ye jugak.

EY: Kau ni nak intebiu tapi tak tau apa nak tanya kan?

EY2: ermm...ermmm....kita berhenti dulu utk pesanan penaja.

[muzik bosan RTM....lululu luuuu]

"Banyakkan minum air suam"-penaja

EY2: Kita kembali dlm wawancara bersama saya sendiri...

EY: Dah tau apa nak tanya?

EY2: Belum lagi. Tapi, mungkin penonton di rumah ada nak tanya. Kita buka talian sekarang. Halloooooo.....


So, ada apa nak tanya? saya tidur dulu. zzzzz........

41 comments:

EM AN said...

sama la, aku pun tak reti berenang. terapung pun tak lepas -.-"

Von said...

boleh tahan kelakar jugak aku baca.

XX said...

EY2: Kita ada sorang pemanggil di talian

EY: Oh, baguslah tu. Aku pun dah bosan menunggu soalan drpd ko

EY 2: Siapa di talian?

XX: Saya XX. Saya ni peminat En Yosh. Saya ada 83 soalan nak tanya kepada dia

EY 2: Ko ingat ini rancangan bapak ko. Tanya 1 cukup.

XX: Ok. ok. Soalannya berbunyi begini: Betul ke tiap2 pagi Ahad En Yosh bangun awal untuk menonton cerita Pingu di TV3 itew?

EY 2: Ya, En Yosh. Soalan skandal tu. Apakah benar dakwaan tersebut? Adakah En Yosh ingin menafikannya? Silakan jawab En Yosh.

EY: Mak!!!!!! Tolong Yosh mak! Diorang buli Yosh mak!!!!

EY 2: Kita bersambung selepas ini. En Yosh perlu minum susu dulu. Maaf.

Johan said...

Korg ni mmg dah xde keje kan?

paiseh said...

macamana dengan encik yoshz 3, 4, 5, 6, 7 ... 126.. 588... 1089.. ??

HazirahMahadzir said...

ok2
soalan utk incik Yoshz..bkn incik Yoshz 2 ye..

sapekah kawan yg digemari dan kawan yg dibenci oleh incik Yoshz pada saat ini??

zasssss~


lalalaalala~~
xD

mugiwara said...

kau ada spilt personality~

sangat bahaya!

hahaha~

masirah said...

Soalan 1
Macam mana boleh kenal ngan mimi, 1 tempat keje ke ?

Soalan 2
Bila nak kawin ngan mimi ?

azzamoro said...

lawak la baca ni. tergelak pepagi kat opis.

hehehhe

..::jane doe::.. said...

sy reti terapung je,xreti brenang.tp itu bukan bermakne sy seorang melayu yg suke rilek. itu namenye ~fokus oke. dlm ape jua keje kite mesti ~fokuss...samela mcm encik Yoshz fokus mase tgk cite Pingu... ~lalala

Hidemichimomotani said...

berapakah nilai ketumpatan kepala hotak En. Yoshz?

a.b geldofg said...

hahahahaah mcm2 ko ni hahaha buat aku gelak je

Darkk said...

ape mesej cuba disampaikan?

jajazuzu said...

selalu gini jadik kat org² yg kesunyian je.

ko sunyi yek yoshz?

kay said...

haha..kalau aku interview kerja dulu boleh jawab camni,konfom aku tak cuak sgt..

1412 said...

EY:....sebab tu org melayu je pandai berenang ni.

EY2:apsal?

EY: pasal diorang banyak rilek


hahahaha. celaka.

tapi kenapa takde perenang olimpik melayu? oh, meraka banyak rilek. :P

miSz.haNie said...

dh mcm dr. jackall & mr. hyde dh ni..:P

Don Karldon said...

aku pon tak reti berenang..diorang kate kene relaks gak..dan aku nie jenis hyper aktif..hahahaha

tasikmerah said...

gua syak lu dh tak de kerja nih....


.

Bunga Binti Nordin said...

ko kenapa yoshz?
dh tkder keje sgt la nih...

Pan said...

ni la orang panggil...
buang tebiat...
lu tau???

stu_comot said...

Yosh pening dah tuh..

amirahsyuhada said...

untuk pengetahuaj korang, Yosh tak dapat menjawab komen korang, dia minta aku jawabkan,pesanan dia begini..

"Woi kat Hospital Sakit jiwa takder wifi laaa!!"

So, korang tahulah dimana dia sekarang kan.

CiKKERR said...

wa der soklan tuk lu yos.. eh encik yosss... hincik yoshhh.. adeihh.. payahla nak eja name lu nih?? takpe... nik soklan wa... antara otak lu ngan tapak kasut wa.. yg mane satu laie besar? itu jelah soklan wa yg terkini...harap lu bace slow2... adeiihh.. wa cepat ngantuk cam lu la.. zzzZZZZ....

kecik said...

err...
soalan saya berbunyi begini


siapakah jaafar onn yang digosipkan bersama anda itu?
wartawan2 kata dia nampak anda dan encik jaafar bergurau senda di pavilion kl

S.YanaZ said...

Dah xde mende nk bikin ler tuh!
Iskh.Iskh.

@t00neY r00neY® said...

giler insap aku..
siap nk bertaqwa n pasrah jer...

Rajuna said...

i cuma reti berenang dengan adanya pelampung DEB. macam bukan pelampung je. i ingat dia ni macam tiub basikal terpakai la.

cujen said...

ihiiii...aku gelak sikit...

Anonymous said...

kesian... g la belajo berenang. sebelum mati sia2. ambik contact ni (kene mintak komisyen ni) Jamel-personal trainer=019-6314959)-putrajaya.

Qaseh.Darwisy said...

parah dah nih!

Cik Mimi tlg bg bantuan secepat mungkin..

Hahhahaa...klaka..

Darkk said...

soklan ringkas...

lu ada kembar kat ayer keroh ke?

pesal gua cam perasan lu kat mcd ayer keroh aritu..

ke perasaan gua yang perasan?

Max J. Potter said...

i think interviewers should ask these kinda questions during interviews. heh. are you a fan of vampires, sir?

alif-mikail said...

macam cilaka.. ahhaha..

tumbuk rusuk karang... menyembur air nescafe ikut idung koi...

Anonymous said...

yosh sayang..bila nak update

saerah bakar said...

you nie cute la

yanhashim said...

saya ada soalan.
bila nak makan?

yoshz said...

xX,
yes, tapi selalunya bangun2 je pingu dah habis.
sedar2 dah ada citer po-owh si beruang bodo tu.

hazirah,
kawan yg dibenci of cuz la hanapiah.lagi2 time mkn cendol dia bayar asing2..
kawan yg digemari ramai, saper2 yg lagi miskin dari aku semua aku suka.
diorang buat aku happy psl aku rasa aku kaya.

masirah,
tak satu tempat kerja. kenal masa makan kat McD bangsar.
masa tu aku ponteng semayang jumaat. how sweet..

kalau takde angin lintang, awal tahun depan.
insya-allah.
echeh, dan dan tawaduk..

hidemici,
60 meter padu. tidak termasuk kulit.

darkk,
mesej nya jelas:
AKAN ADA ORANG YG TAKKAN FAHAM. GOT IT?

jajazuzu,
sunyi jugak. mcm sinyu

kecik,
jaafar onn tu adik angkat saya.
kami masih berhubung walaupun tidak mempunyai ikatan sah.

rajuna,
u nak terapung u kena mandi sungai dengan hazim.
suruh dia pakai track bottom.
bila dia masuk air, gelembung yg terhasil dapat mengapungkan semua mangsa titanic.

darkk,
tak mungkin aku makan mcd. aku takla sehumble tu.

max,
not really a fan. u can refer to my 1st entry.

yan,
bila mak panggil balik. kalau lambat makan nanti perut masuk angin.

yoshz said...

sori tak sempat balas semua komen.

busy mcm mesin basuh.

suMee said...

kau ade ciri pelawak la en.Yosh..apsal x join 'king joker'..haha, nk ptus urat kentut bace.. :D

XX said...

dah macam 3 suku dah aku tengok mamat ni..... dah bersunat ke belom ni?????? atau tak baligh lagik....wahhahahaha