Friday, March 20, 2009

Kesah pengembaraan biasa oleh budak biasa


Suatu petang yg biasa, saya pergi bermain kejar-kejar di padang sekolah. Biasalah, budak kecik. Masa saya kecik pun saya budak biasa. Saya bukan kanak-kanak istimewa.

Biasalah, lepas main mesti rasa haus. Dan seperti biasa juga, saya rasa mcm nak minum air kotak yg biasa saya beli.


Saya pun pergi ke kedai runcit yg juga sangat biasa. Benda-benda dlm kedai tu pun biasa.

Cuma saya sedar air kotak tu ada saiz jumbo. yg ini luar biasa..

Yoshz: akak kedai, air kotak ni berapa posen?

akak kedai: hoi, jgn main cucuk2 straw ngan benda tu. letak balik!

yoshz: kenapa air ni tak letak dlm peti sejuk? yg sejuk takde ke kak?

akak kedai: takde sejuk. letak balik akak cakap! jgn la koyak kotak tu ngan gigi dik oi!!

Cheh. tak sedap langsung pun. ingatkan teh krssiantinium, krisanteyum, kesirantinum.

Ah, apa apa la kak. tak nak kawan..

Biasala tu, budak kecik mmg bodo. dah besar baru pandai sikit.
Hasilnya, satu entri yg juga biasa. Biasa-biasakan la yer...




**biasalah, gambar curik dari blog org lain. iaitu blog ahmad termizi.

35 comments:

Darkk said...

biasa-biasa je entri biasa-biasa je. tak ada mende yang tak biasa-biasa pun. biasa-biasa best je. kali ini biasa-biasa je.

yoshz said...

biasala. komen ko pun biasa kan?

Hidemichimomotani said...

ada 12 perkataan dasar 'biasa' dalam entri biasa kamu tak termasuk tajuk dan nota kecil.

Biasanya dapat adiah kalau jwp peraduan ni!

yoshz said...

biasanya semua peraduan tu tipu!

miezi said...

mati2 ingat teh krissantimum tadi.
(komen mohd yohz aku kopipes balik)

Haha

Johan said...

mohd khalid ahmad termizi?

1412 said...

biasa biasa biasa

hanafana said...

Hahahaha!!!!
sengett...Giler arr..wujud lagi ek sanita tuh..

fadli halim said...

dulu aku ingatkan sanita tu sejenis breakfast cereal... macam cornflakes.

bila jumpa sanita dalam almari, aku pelik apsal simpan cornflakes dalam almari baju?? nanti semut baru tau...

miSz.haNie said...

skrg brand tu dh masuk kategori rare..
hahaha :P

Princess Liyana said...

ceh!mmgla akak tu marah g cucuk2 benda tu..hi hi hi..skang dh besar jgn buat lg ;P

cujen said...

ade lagi ke jual pad yg macam nie...

HazirahMahadzir said...

ahah~
rare wehh mende ni!
baik gi beli,pastu simpan..
10-20 tahun lagi mesti cecah riban2 harganya!
ahahaa~~

yoshz,kau mmg budak biasa-biasa..xD

ilazz said...

x pe la gak. Asal jgn ko igt menda dlm kotak tu roti yg buleh dibuat roti bakor! kui.. kui..

Don Karldon said...

nasib baik masa aku kecik2,aku suka minum air tin..

so tiadalah pengalaman yg memalukan aku utk dikenang apabila meningkat usia

macha_sezs said...

urhh...nasib la kat tmpat aku xde budak macam ko..
kalau tak mau parah aku nak menjawab...

@t00neY r00neY® said...

biasanye..orang da xpakai yg biase nih...

orang da pakai yg biasa lain...
yg nih old skul bersame packagingye

tasikmerah said...

betul la teh chrysantimum tu weh... hahahaha...


.

Kikuri said...

Ooooo.... now i get it! Lampi sket. Almaklum, lama cuti... hehehe...

Rajuna said...

kelakar la u ni

Phoebus Athenos said...

saya nampak puaka kat Sunburst '09

Dzulkarnain Mohamad said...

'hish..biasa dia nih..!'

yoshz said...

miezi,
siut je fotostat komen aku.

johan,
nampoook che'egu nampokkk....

1412,
ya. aku encik biasa.

hanafana,
mungkin wujud di muzium sanita antarabangsa.

fadli,
gila la cereal. ko campur susu habis diserap dengan perlindungan extra walaupun di mlm hari.

hanie,
rare sangat. kalau jumpa muzium nak beli sejuta kut?

liyana,
dah benda tu takde lubang cucuk straw..gigit jela

cujen,
ntah, cuba carik ebay

hazirah,
itula. jadi melaburla dlm skim simpanan sanita.

ilazz,
ntah apa rasa benda tu kalau campur ngan kaya n butter.

don karldon,
rugila masa remaja kau. tiada kenangan indah.

macha,
tempat kau amat suram tanpa kehadiran aku.

@tooney,
sorila. aku memang tak ikuti perkembangan buletin sanita.

tasikmerah,
asal tak manis pon?

kikuri,
haha. dun worry, aku mmg suka bagi org baca 2-3 kali.
naik sikit hits. hehe keji.

rajuna,
kalau laki cute cam u puji i, i mmg takleh cakap apa.
tgk muka i pun tau i bahgia.

phoebus,
hahaha. demit la. mesti kau nampak aku berkelakuan sopan kan?

dzul,
aku bukan puaka yg duk ratah pad mcm citer kau tu. muka aku ada cahya keimanan.

Princess Liyana said...

ceh!haha jgn buat lg..hi hi hi;P

Danielle_Corleone said...

Besar ek kotak air tu.

kay said...

ada tempat cucuk straw ke?

mimi said...

heleh, masa kecik nak kecoh pasal sanita nih. bila dah besar, u gak yg kene gi beli "crysanthemum" tuh utk i tetiap bulan....hahahaha....ingat, zaman skang dah ada macam2 jenis "crysanthemum" yah. jgn salah beli tau!

see u friday!! woohoo...
mims

yoshz said...

liyana,
erm. tgkla camner

danielle,
besar. mcm dinaso yg ada tajam2 tu

kay,
takder. psl tu aku giget

mimi,
haha. skarang dah tak main dah krisantemum.
skang zaman teh kundor. mmg ada pelbagai bentuk dan jenis.
pening tul. ada yg beli mami poko kang.haha
yah. see u friday! jgn nakal2 tau. daa..

hai said...

Zaman dulu benda alah ni siap ada tali,aku jumpa dlm almari mak aku.Kitorang sangkut tali kat telinga pastu mulut ditutup cam doktor bedah.tgh syok main doktor2,mak aku masuk terus mengamuk..kitorang...blur je...

Anonymous said...

itu brand zaman dulu,pakai kotak je...kalau beli, kena balut elok22, malu ooo...sekarang ni..apsal orang skrang tak malu beli je...:)thanks for remind, zaman budak2 dulu...

Komuniti Kami said...

hahaha. adohaiiii. sanita sanita.

kecik said...

sanita??
wee.luar biasa sket.

yoshz said...

hai,
oh. aku dulu main ninja-ninja..

anon,
ye la. sekarang org dah liberal.setakat benda camni takyah cover2 la..
budak tadika montessori pun tau.

komuniti kami,
puan nurul sanita. sedap gak nama tu.

kecik,
yah. mcm aku cakap.

eija maskulin said...

kihkih naif sungguh. pasti ko igt teh krisantimun size jumbo.

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女