Friday, June 19, 2009

Filler - percubaan seorang budak yg cuba meniru en mohd yoshz.

Syabas! ini tajuk paling panjang pernah saya lakukan. Tapi entri ni langsung takde makna.

TERNOWWW!!!

Hobi saya yang ter-baharu adalah bergaduh dengan Rajuna cara Sham Rais atau Tukar Tiub. Siapa yg tak kenal Tukar Tiub sila tanya kawan saya, Lebai Google.

Siapa yang tak tahu apa itu Google, sila keluar dari Tanah Melayu. Pindah ke Afrika dan tolong cukur bulu Mugabe.

KAH KAH KAH!!!

Woit Rajuna, hentikanlah projek membodohkan orang Melayu ni. Tak reti-reti penat ke?

Kau suka marah2 orang, carut2, nanti kena sumpah baru tau ngooookkk!!

Sumpah sumpit lada api, mak kau buncit dibahan benggali!!

KAH KAH KAH!!

Pssstt....apa khabar batu pahat? Jadi tak org Johor dapat jembatan baru? Wak Sembab apa khbar?

Kah kah kah....

*******************

Ok cukup. Sekarang ada pulak saya dapat emel. Sebenarnya dah pernah dapat beberapa kali. Mungkin kamu juga pernah dapat.

Ada orang cakap, gaya tulisan budak ni macam saya. entah, saya tak tahu. Cuma satu pesan saya,

"Budak, kamu harus berlatih lebih gigih!"

KARANGAN TERBAIK UPSR

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.
Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya.

Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya.

Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara.

Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter.

Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati.

Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati.

Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

40 comments:

sultan said...

kan sultan tak setuju dengan jambatan tu. ah... tanya la sultan sendiri. aku sultan tipu2 punye...

Danielle_Corleone said...

Filler ni Pukrak apa! kah kah kah!

yoshz said...

sultan,
sultan johor tak takut ke bik mama murka? kah kah kah

danielle,
ini salah satu projek gerombolan untuk membonsaikan fikrah melayu.
kah kah kah!

Darkk said...

ape punya karangan da.

sila tulis balik dengan tatabahasa yang betul.

nanti cikgu rajuna nak rait.

macha_sezs said...

aduuhhh~~
edit la sikit encik yoshhh..

yoshz said...

darkk,
ala...budak2 kan mmg bodoh.

macha,
edit apa?

azLina z. said...

hahaha. budak2 kn mmg bodoh. siot je. budak yg tulis karangan nih mmg tahap gaban bodoh agaknya. tak baik aku ckp mcm tu. :p

bokbon said...

kalau ada budak macam ni tulis karangan depan gua, mahu juga gua tepuk-tepuk belakang dia dengan cangkul..sapa yang jadi cikgu mesti best dapat anak murid macam ni, boleh buat gelak.

kay said...

citer ni aku dah baca 3x..sesuai untuk kanak2 yg hari2 tengok citer CSI..hari2 ada org mati..

paiseh said...

tak salah dah kalu lu saman itu budak...

dah menang kes nanti bulih laa open2 table deh..?

Phoebus Athenos said...

karangan yang ditiru daripada majalah ujang dan disebarkan di internet...

S.YanaZ said...

Kalo gua, tak hingin de meniru Yosh Filth.
Tak berkembang minda perjuangan org2 Melayu...

ho.ho.

1412 said...

daripada buat jambatan ke tiga pergi singapura tu. lagi baik tambah jambatan baru masuk batu pahat. senang aku nak balik raya. tak sesak.

KuroHoshi said...

adeh deh.. tableh blah.. cuz beta tgh baran rase nk blasah org td..bace karangan bdk hingusan tuh da gelak2 n tibe2 rase makin nk blasah plax... tp sume pn da mati sape yg beta nk attack nye??? cis keju sguh.

Bobo Brazil said...

macam karangan aku dulu-dulu. lepas tu kene tulis balik sebab cikgu mengamuk lain macam....

Che Sue said...

hahahha..mcm gampang karangan ni weh..terhibur aku!

@tune® said...

emak jgn salam pemandu lori itu ye...

bukan muhrim tuh!!

ateeka amer said...

tuh da karangan stpm, bukan upsr.
jenuh aku baca.

cujen said...

teringin aku nak ada emak macam tu...gile hebat..hihi

dialicious said...

tuler..penah dpt email ni tp terbaca plak skali lagi..bosan jer..baik layan aerobics kt klcc park kan ;p

Kikuri said...

Mak aihh! Ngalahkan citer transformers aje....

kojah said...

=P

Anonymous said...

karangan yg betol2 wujud kah atau hanya mainan minda c pnulis??hahaha
aku yg bodoh pon x sngup tulih cmnih

n y s a a said...

nice one. karangan tu best!

Hidemichi said...

oh...aku dah terjumpa ini email lama dulu, tapi tak teringat pun kat en.yoshz...mungkin krn en.yoshz 10% lebih munasabah.

Rajuna said...

kah kah kah… GEROMBOLAN BERPUAK PUAK…. Kah kah kah..

kah kah kah….INI CERITA BARU…. kah kah kah….

kah kah kah….PELIK PUNYA CERITA….kah kah kah…

kah kah kah…. KALAU BERPUAK PUAK MACAM MANA NAK BERPADU PADU….kah kah kah…

woit… NASHA MANA?... HADI MANA?.... TOK PA MANA? HAZIM NOH MANA? AYAM MANA? CAROL MANA? SUMA PAKAT JUAL MAINAN KAH?.... kah kah kah

kah kah kah… MEREK PAKAR HAL PADU PADI NI…. PUKUL LAAH TALIPON….PANGILL MAI MARI….. kah kah kah…

nuyuljana said...

hahaha.

aku syak budak ni banyak sangat tengok kartun.

MiA said...

ermm..
dah penah baca la cerita tu....

vee said...

budak2 tak bodoh..cuma otak penuh dgn imaginasi kot.. :)

FdausAmad said...

lu nak cukur bulu Mugabe yang part mana?

Encik Bibir said...

pembaca-pembaca pun mati

Bunga Nordin said...

cet!
bleh palk say 'adoi' jerk..

dnasura said...

ha ha ha. mesti budak ni comel. hihi

tasikmerah said...

hahahaha.. tinggi betol imaginasi.

:p

eeka said...

taubat-taubat... hehehe ngeri betul cite ni... hahahhaa lawak betul... kreatif betul orang yang menulis cite ni... =p

CoOkiE MoNSter said...
This comment has been removed by the author.
CoOkiE MoNSter said...

mmg daya imaginasi budak nh luar biase.

Ngeri pon ader.

Da!

secoklat tahi anda said...

bangang gila,
org tgk ak gelak bce mende neh.
bes,

mimi said...

Happy birthday sayang! Hope our surprise birthday party was REALLY a surprise for u. Hehe...thanks Abob, Ipah and Ajim for attending the party. Tak sia-sia I bought cake banyak2. ;)

Ini last birthday u as a bachelor tau! Next year, hawak celebrate ngan saya je hehhe..love u sayang!

Ur Kiki

Anonymous said...

terer la budak ni...dah mati pn boleh tulis karangan lagi